Creda, novembar 12, 2025
Настава

Годишња доба у оквиру Обогаћеног једносменског рада из Немачког језика

Час је започет мотивационом активношћу у виду пуштања видео записа који приказује четири годишња доба. Видео је садржао једноставне реченице на немачком језику које описују карактеристичне активности за свако годишње доба. Ученици су имали задатак да погодују шта ће радити на часу, чиме су већ на почетку успели да се укључе и осете везу са темом.

Након тога, наставник је приказао PowerPoint презентацију која се бавила именицама и другим карактеристичним речима за свако годишње доба. Овим су ученици поновили и проширили своје знање о изразима везаним за природу и годишња доба.

Наставник је затим ученицима поделио текст који се односио на четири годишња доба и уз аудио запис, ученици су пажљиво читали текст. Сваком ученику је дато да прочита по једну реченицу, након чега су заједно са наставником превели текст, чиме су побољшали своје вештине читања и превођења.

Следећи корак била је нова PowerPoint презентација која је садржала осам питања (по два за свако годишње доба). Ученици су у својим сесквама одговорили на питања као што су: Wie ist das Wetter im Frühling? (Какво је време током пролећа?), Wohin fährst du im Sommer? (Где путујеш током лета?), и слична питања. Питања су ученици одговорили у паровима, а затим су излазили пред таблу да прочитају питања и своје одговоре.

Након што су ученици одговорили на питања, наставник је објаснио да ће бити подељени у четири групе, а свакој групи ће бити додељено једно годишње доба. Ученици су извлачили папириће из мале кутије на којима је било написано једно годишње доба, а затим су цртали и писали речи које их асоцирају на то годишње доба.

Час је био динамичан и разнолик, омогућавајући ученицима да се укључе у различите активности које су обухватиле како теоријско знање тако и практичну примену учења. Ученици су на креативан начин проширили своје знање о годишњим добима, месецима и данима у недељи, као и о њиховим специфичностима на немачком језику. Важан део часа било је тимско учење и учење у пару које је допринело бољој сарадњи и комуникацији међу ученицима.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *