Угледни час – Математика
У четвртак, 13.10.2022.год. наставник математике Горан Крповић одржао је угледни час.
Наставна јединица: Питагорина теорема
Тип часа: обрада
Разред и одељење:7-1.разред
Час: други
Угледном часу присуствовали су: Ивана Безаревић – педагог, Ирена Матовић-директор школе и Мирјана Топаловић Станић-учитељица.
Наставник је обезбедио опуштајућу и веома подстицајну атмосферу чему је посебно као мотивација за рад у уводном делу часа била кратка занимљива биографија математичара Питагоре,док су у главном делу часа ученици радили у групама и паровима. Учионица је унапред припремљена за презентацију Питагорине теореме.Распоред седења омогућио је да ученици несметано међусобно комуницирају и да активно учествују у раду. Наставник се обраћао деци са уважавањем, поштовањем, користио је различите поступке за мотивисање ученика (похваљивање, охрабривање, подстицање других ученика да похваљују, да охрабрују и награђују своје другаре аплаузом, а у једном тренутку часа су подељене и чоколадице ученицима за успешно обављен задатак).
Наставник је применио одговарајућа дидактичко-методичка решења на часу. Јасно су истакнути циљеви часа. Наставник је користио облике и методе рада које су ефикасни у односу на циљ часа. Примењени су разноврсни облици и методе рада (индивидаулни, фронтални, групни и облик рада у пару, хеуристички разговор, усмено излагање, илустративна,кооперативна, интерактивна, амбијентална, презентација, излагање ученика). Примењена су разноврсна наставна средства: очигледна наставна средства-слагалице(картонски делови за склапање правоуглог троугла и квадрата од правоуглих троуглова), уџбеник, збирка задатака. Коришћен је пројектор и рачунари.
Ученици су били веома заинтересовани за рад на часу и активно су учествовали у раду. Самостално су решавали задатке и образлагали на који начин су дошли до решења. Наставник је константно пред ученике постављао проблемске ситуације и на тај начин одржавао високи степен пажље ученика. Ученици су повезивали ново градиво са искуством и претходно наученим. У процесу учења повезивали су наставне садржаје са примерима из свакодневног живота, али и садржаје из различитих области. Остварени су следећи задаци: осамостаљивање ученика у процесу стицања и проширивања знања, испољавање креативности, подстицање сарадње међу ученицима, пружање помоћи ученицима који спорије напредују од стране ученика који брже напредују.
Наставник је прилагодио рад на часу образовно-васпитним потребама ученика.Темпо рада је прилагођен индивидуалним карактеристикама ученика. Наставник надгледа ученике док раде у групама и ако је потребно даје им додатне инструкције и пружа помоћ.
Компетенције које су развијене: 1) за учење, 2) решавање проблема, 3)рад са подацима и информацијама, 4) сарадња, 5) естетичка, 6) комуникација ,7) здравље, 8)дигитална.
Делови часа су међусобно ефикасно повезани и време је ефикасно искоришћено. Рекапитулација градива је извршена разговором о утисцима са часа.
У прилогу овог извештаја је:
– писана припреме наставника;
-картонска слагалица правоуглог троугла;
-евалуациони листић;
-протокол за праћење и евалуацију наставног часа;
-фотографије снимљене за време реализације часа.
Педагог, Ивана Безаревић