petak, septembar 13, 2024
Вести

“Златне двадесете” у Вајмарској републици

У периоду од 1924. до 1929. године, познатом као „Златне двадесете“, немачка економија почела је да се опоравља захваљујући кредитима из Сједињених Америчких Држава. Овај опоравак имао је широк утицај на све области друштва, од културе до политике.

Поводом обележавања стогодишњице “златног периода” у Вајмарској репблици, ученици основне школе “Бошко Буха” у Ивању (Пријепоље) имали су прилику да истраже различите теме везано за наведен период.

У овом пројекту су учествовали сви ученици од петог до осмог разреда.

Њихови пројекти обухватали су филмску уметност, књижевност, архитектуру, позориште, спорт, моду, музику, као и друштвене и економске аспекте живота у Вајмарској републици.

Ученици петог разреда били су подељени у три групе. Прва група представљала је филмску уметност, истичући најважније филмове, глумце и режисере тог времена. Друга група истраживала је плес као део културне сцене тог периода, док је трећа група представљала архитектуру, фокусирајући се на најзначајније грађевине настале у том раздобљу.

Ученици шестог разреда су били подељени у две групе. Једна група истраживала је књижевност, представљајући најпознатије писце и њихова дела. Друга група истраживала је емитовање преко радија, укључујући најпопуларније рекламе тог времена.

Ученици седмог разреда представљали су позориште, спорт и моду. Они су истраживали најпопуларније позоришне представе, спортисте и модне трендове тог времена, истичући еманципацију жена у моди.

Ученици осмог разреда, подељени у четири групе, истраживали су историјске и друштвене контексте. Једна група истраживала је узроке „Златних двадесетих“, док је друга група анализирала класну структуру друштва тог времена. Трећа група се бавила музиком, односно музичком уметношћу наводећи најпознатија музичка дела и њихове представнике, док је последња група имала задатак да представи прекид и узрок “златног периода” у првој немачкој демократској држави.

Пројекат је био успешан у постизању својих циљева.

Ученици су развили вештине тимског рада, побољшали своје знање немачког језика и стекли дубље разумевање историје и културе Немачке.

Презентације пројеката и постављање питања другим групама допринели су усменој комуникацији и размени знања међу ученицима.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *