petak, april 12, 2024

Тематски дан 2.разред – матична школа

Извештај о реализацији тематског дана у Основној школи ,,Бошко Буха“ Ивање

            Дана 7.3.2024. године у Основној школи ,,Бошко Буха“ реализован је тематски дан на тему ,,У сусрет осмом марту“, код ученика другог разреда. Тематски дан је обухватио часове Математике, Енглеског и Српског језик, али и Ликовне културе.

Ученици су упознати са тематским даном и самом темом која ће се тај дан помињати на осталим часовима. Наставна јединица за први час Математике је ,,Дељење бројем 3, дељење бројем 6“. Ученици су решавали разноврсте задатке, али је било и оних у којем се помињала реч мама.

  1. Од 12 кестења, мама је направила 3 исте фигуре гусенице. Колико кестенова је употребила мама за прављење једне фигуре?
  2. Мама има 42 године, а њен син 6 пута мање од ње. Колико година има син?

На часу Енглеског језика, ученици су са предметном наставницом правили честитке поводом 8. марта, од папира у боји, за своје маме, баке, сестре…

У уводном делу часа из Српског језика, ученици су слушали песму,,Најбоља мама на свету“ коју изводи дечји хор Колибри (аудио запис – youtubе), а затим разговарали о њој. Набрајали су драге женске особе, али су посебно издвајали маму. Мама је, по њиховим речима, централна личност, неко ко је увек ту за њих, ко им помаже, лечи, теши, мази, љуби, пази, купа и облачи. На питање зашто је баш њихова мама најлепша на свету, било је различитих одговора, али се издвајају следећи:

  1. ,,Зато што ме је родила“;
  2. ,,Зато што ме воли највише на свету“;
  3. ,,Зато што ме је носила девет месеци испод срца“.

Централни део часа је посвећен обради песме ,,Мама“ од Душана Радовића. Ученици су пажљиво слушали читање из Читанке, а затим и аудио запис (youtubе). Активно су учествовали у разговору, поистоветили се са песником, и потрвдили да и они раде исте ствари (зову маму када су гладни, када грми, када нешто не знају…). Такође, потрвдили су да баке не заузимају ништа мање место, у односу на маму. Оне су ту да се играју са њима, да им угађају, спремају омиљена јела..

У завршном делу часа, ученици су имали задатак да у својим свескама илуструју своје маме и опишу је једном реченицом.

Два часа Ликовне културе је протекао у прављењу букета. Уз наставну јединицу ,,Боје и звук“ (Чаробни свет музике и сликарства), ученици су на папирима у боји цртали цвеће, а затим самостално сецкали, лепили и правили различите врсте цвећа (лале, кале, зумбуле). Сав њих рад био је праћен слушањем различитих композиција о цвећу (Дечји хор Колибри – Цвеће за моју маму). Идеја за ову радионицу, проистекао је баш због предстојећег осмог марта. Букети са цвећем су намењени свим женама у нашој школи, али и њиховим мамама. Циљ часа је био обрадовати све даме тај дан са уникатним цвећем, али и поклонити им букет као знак пажње, љубави и захвалности.

Компетенције које су развијене на тим часовима су следеће:

  1. Компетенције за учење;
  2. За сарадњу;
  3. За комуникацију;
  4. За решавање проблема;
  5. Естетичка компетенција;
  6. Компетенције за креативност;
  7. За живот у демократском друштву.

ЗАКЉУЧАК: Ученици су активно учествовали у раду и били јако заинтересовани за овај тематски дан. Успешно су решавли задатке из Математике, правили честитке за маме, анализирали и илустровали песму, али и показали креативност. Примењени су различти облици рада (индивидуални, фронтални, рад у пару и групни), али и методе (дијалошка, текстуална, методе писаних радова, излагање ученика). Такође, коришћена су и разноврста наставна средства (Читанка, бојице, папири у боји), као и наставна помагала. Ученици су на часовима Ликовне културе показали тимски дух и солидарност где су помагали једни другима приликом сецкања и лепљења. Међусобно су поделили задатке, у складу са својим могућностима, тако да је сваки ученик једнако учествовао у раду. Договарали су се, слушали свачији предлог, тражили најбоље решење и уважавали свачију идеју.

На основу целокупног дана и остварених резултата, закључак је да је тематски дан у успешно реализован!

Андријана Тописировић