Феномен фудбала као врста спорта у оквиру Обогаћеног једносменског рада из Немачког језика
Спорт, посебно фудбал, игра кључну улогу у животима огромног броја људи широм света. Битност спорта, а фудбала нарочито, може се сагледати из различитих перспектива.
Као прво, спорт има моћ да уједини људе без обзира на њихову националност, језик, или културу. Фудбал је глобални језик који сви разумеју, што ствара осећај припадности и заједништва међу различитим друштвима.
Друго, спорт промовише здрав начин живота и физичку активност. Фудбал је динамичан спорт који захтева издржљивост, брзину и вештину. Охрабрује људе да буду активни и здрави, чиме се смањује ризик од хроничних болести.
Такође, спорт, укључујући фудбал, служи као платформа за младе таленте да се изразе и постигну своје снове. Многи спортисти постају узори и инспирација за младе генерације.
У суштини, фудбал је много више од игре; то је глобална страст која има друштвени, здравствени, културни и економски утицај. Способност да окупи људе широм света чини га једним од најважнијих спортских феномена на планети.
Схватившки суштину спорта, тј. фудбала, у оквиру Обогаћеног једносмеснког рада пружена је могућност ученицима осмог разреда основне школе “Бошко Буха” у Ивању (Пријепоље) да одаберу један познати фудбалски Клуб из Немачке, који ће у групама представити његове најбитније карактеристике.
Фудбал представља спорт, који је најпраћенији међу младина. Ученици су позитивно реаговали на предлог наставника, те су већ убрзо започели са предлогом својих идеја како би њихова презентација требала изгледати.
Ученици су били распоређени у две групе у оба одељења осмог разреда. Ученици VIII- opredelili су се за представљање клубова – Борусија Дортмунд (Borussia Dortmund) и Ајнтрахт Франкфурт (Eintracht Франкфурт), док су ученици VIII-2 predstavili следећа два клуба – Бајерн Минхен (Bayern München) и Унион Берлин.
Циљ ове пројектне наставе у оквиру Обогаћеног једносменског рада из Немачког језика био је створити емпатију међу ученицима, односно уважавати мишљења других ученика везано за одабир одређених реченица које би се могле уклопити у презентацији као и развијање опште међупредметних компетенција, попут: рад са подацима и информацијама, дигитанла компетенција, сарадња и учешће у демократском друштво.
Након завршетка креирања презентација следило је њихово представљање. Сваком ученику је био додељен одређени задатак. Сви ученици били су у обавези да усмено излажу неопходне информације које су прикупили. Након представљања својих презентација следила су питања која су једноставно формулисана како би била свима разумљива. На постављена питања одговарали су ученици из друге групе. На тај начин смо дошли до ојачавања говорних вештина код ученика на немачком језику као и пораст мотивације за усвајање новог градива, односно вокабулара.