Критеријуми оцењивања за трећи разред
Критеријуми оцењивања у настави Математике – 3. разред | |||
Тема: ПРИРОДНИ БРОЈЕВИ ДО 1000 | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: прочита, запише и упореди бројеве прве хиљаде и прикаже их на бројевној правој;прочита број записан римским цифрама и напише дати број римским цифрама (до 1000);изврши четири основне рачунске операције, писмено и усмено (до 1000);подели број бројем прве десетице, са и без остатка, и провери резултат;процени вредност израза са једном рачунском операцијом;израчуна вредност бројевног израза са највише три рачунске операције;одреди десетице и стотине најближе датом броју;реши једначину са једном рачунском операцијом;одреди и запише скуп решења неједначине са сабирањем и одузимањем;реши проблемски задатак користећи бројевни израз или једначину; уочи делове целине и запише разломке облика ;упореди разломке облика са једнаким имениоцима;резултат мерења дужине запише децималним бројем са једном децималом;уочи и речима опише правило за настајање бројевног низа;чита и користи податке представљене табеларно или графички (стубичасти дијаграм и сликовни дијаграм); | |||
Довољан (2) | Добар (3) | врло добар (4) | Одличан (5) |
Уз помоћ чита, пише и упоређује бројеве прве хиљаде. Уз помоћ чита број записан римским цифрама и пише дати број римским цифрама (до 1000). Ретко самостално врши четири основне рачунске операције, писмено и усмено (до 1000); – Често са грешкама дели број бројем прве десетице, са и без остатка, и провери резултат; Ретко самостално процени вредност израза са једном рачунском операцијом; Ретко тачно израчуна вредност бројевног израза са највише три рачунске операције;Уз помоћ одреди десетице и стотине најближе датом броју; Уз помоћ решава једначину са једном рачунском операцијом.Понекад делимично одређује и записује скуп решења неједначине са сабирањем и одузимањем; Ретко решава проблемски задатак користећи бројевни израз или једначину; Понекад делимично уочи делове целине и запише разломке облика ;Ретко пореди разломке облика са једнаким имениоцима. Ретко самостално резултат мерења дужине запише децималним бројем са једном децималом;Понекад делимично уочава и речима описује правило за настајање бројевног низа; Уз помоћ чита и користи податке представљене табеларно или графички (стубичасти дијаграм и сликовни дијаграм); | – Самостално са грешкама пише и упоређује бројеве прве хиљаде. – У довољној мери чита број записан римским цифрама и пише дати број римским цифрама (до 1000). – Самостално уз грешке врши четири основне рачунске операције, писмено и усмено (до 1000); – Уз мање грешке дели број бројем прве десетице, са и без остатка, и провери резултат; – Често самостално уз мање грешке процени вредност израза са једном рачунском операцијом; – У великој мери тачно израчуна вредност бројевног израза са највише три рачунске операције; – Самостално, уз мање грешке одређује десетице и стотине најближе датом броју; – Делимично решава једначину са једном рачунском операцијом; – Делимично одређује и записује скуп решења неједначине са сабирањем и одузимањем; – У великој мери решава проблемски задатак користећи бројевни израз или једначину; – Делимично уочи делове целине и запише разломке облика ; – Самостално пореди разломке облика са једнаким имениоцима. – Често самостално резултат мерења дужине запише децималним бројем са једном децималом; – Углавном уочава и речима описује правило за настајање бројевног низа; – Каткад чита и користи податке представљене табеларно или графички (стубичасти дијаграм и сликовни дијаграм); | – Често самостално пише и упоређује бројеве прве хиљаде. – Углавном чита број записан римским цифрама и пише дати број римским цифрама (до 1000). – Често самостално врши четири основне рачунске операције, писмено и усмено (до 1000); – Често дели број бројем прве десетице, са и без остатка, и провери резултат; – Често самостално процени вредност израза са једном рачунском операцијом; – У знатној мери тачно израчуна вредност бројевног израза са највише три рачунске операције; – Често самостално одређује десетице и стотине најближе датом броју; – Углавном решава једначину са једном рачунском операцијом; – У знатној мери одређује и записује скуп решења неједначине са сабирањем и одузимањем; – У знатној мери решава проблемски задатак користећи бројевни израз или једначину; – Углавном уочива делове целине и запише разломке облика ; – Често самостално пореди разломке облика са једнаким имениоцима. – Често самостално резултат мерења дужине запише децималним бројем са једном децималом; -Делимично уочава и речима описује правило за настајање бројевног низа; – Често самостално чита и користи податке представљене табеларно или графички (стубичасти дијаграм и сликовни дијаграм); | – Самостално и тачно пише и упоређује бројеве прве хиљаде. -У потпуности чита број записан римским цифрама и пише дати број римским цифрама (до 1000). – Самостално и тачно врши четири основне рачунске операције, писмено и усмено (до 1000); – У потпуности тачно дели број бројем прве десетице, са и без остатка, и провери резултат; – Самостално и тачно уме да процени вредност израза са једном рачунском операцијом; – У потпуности тачно израчуна вредност бројевног израза са највише три рачунске операције; – Самостално и тачно одређује десетице и стотине најближе датом броју; – Тачно решава једначину са једном рачунском операцијом; – У потпуности одређује и записује скуп решења неједначине са сабирањем и одузимањем; – Тачно решава проблемски задатак користећи бројевни израз или једначину; -Уочава делове целине и записује разломке облика ; – Самостално пореди разломке облика са једнаким имениоцима. – Самостално и тачно резултат мерења дужине запише децималним бројем са једном децималом; – У потпуности уочава и речима описује правило за настајање бројевног низа; – Самостално чита и користи податке представљене табеларно или графички (стубичасти дијаграм и сликовни дијаграм); |
Тема: ГЕОМЕТРИЈА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: црта паралелне и нормалне праве, правоугаоник и квадрат;конструише троугао и круг;именује елементе угла, правоугаоника, квадрата, троугла и круга;разликује врсте углова и троуглова;одреди обим правоугаоника, квадрата и троугла, применом обрасца;опише особине правоугаоника и квадрата;преслика геометријску фигуру у квадратној или тачкастој мрежи на основу задатог упутства;користи геометријски прибор и софтверске алате за цртање; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Разликује паралелне и нормалне праве, правоугаоник и квадрат и уз помоћ их црта. – Уз помоћ конструише троугао и круг; – Именује елементе угла, правоугаоника, квадрата, троугла и круга; – Именује и разликује врсте углова и троуглова; Уз велику помоћ одређује обим правоугаоника, квадрата и троугла; – Уз помоћ пресликава геометријску фигуру у квадратној или тачкастој мрежи на основу задатог упутства; – Уз помоћ користи геометријски прибор и алате за цртање. | – Разликује паралелне и нормалне праве, правоугаоник и квадрат и понекад прецизно их црта; – Самостално конструише троугао и круг, понекад греши; – Именује и црта геометријске облике у равни, угао, правоугаоник, квадрат, троугао и круг; – Зна да одреди обим правоугаоника, квадрата и троугла, али повремено греши; – Самостално, али непрецизно пресликава геометријску фигуру у квадратној или тачкастој мрежи на основу задатог упутства; – Самостално, али непрецизно користи геометриски прибор и алате за цртање. | – Црта и обележава паралелне и нормалне праве, правоугаоник и квадрат; – Самостално конструише троугао и круг; – Именује и самостално црта геометријске облике у равни, угао, правоугаоник, квадрат, троугао и круг; – Самостално израчунава обим правоугаоника, квадрата и троугла; – Самостално пресликава геометријску фигуру у квадратној или тачкастој мрежи на основу задатог упутства; – Самостално користи геометриски прибор и алате за цртање. | – Самостално црта и обележава паралелне и нормалне праве, правоугаоник и квадрат; – Самостално и тачно конструише троугао и круг; – Самостално и тачно црта геометријске фигуре у равни, угао, правоугаоник, квадрат, троугао и круг; – Самостално и тачно израчунава обим правоугаоника, квадрата и троугла; – Самостално и тачно пресликава геометријску фигуру у квадратној или тачкастој мрежи на основу задатог упутства; |
Тема: МЕРЕЊЕ И МЕРЕ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: чита, упореди и претвара јединице за мерење дужине, масе, запремине течности и времена; упореди величине (дужина, маса, запремина течности и време); измери површину геометријске фигуре задатом мером (правоугаоником, квадратом и троуглом); примењује концепт мерења у једноставним реалним ситуацијама. | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Зна јединице за мерење дужине, масе, запремине течности и времена и претвара их уз већу помоћ. – Уз помоћ упоређује величине (дужина, маса, запремина течности и време); – Уз већу помоћ мери површину геометријске фигуре задатом мером (правоугаоником, квадратом и троуглом); – Уз велику помоћ примењује концепт мерења у једноставним реалним ситуацијама. | – Зна јединице за мерење дужине, масе, запремине течности и времена и претвара их уз повремену помоћ. – Самостално уз грешке упоређује величине (дужина, маса, запремина течности и време); – Самостално уз грешке мери површину геометријске фигуре задатом мером (правоугаоником, квадратом и троуглом); – Уз мању помоћ примењује концепт мерења у једноставним реалним ситуацијама. | – Зна јединице за мерење дужине, масе, запремине течности и времена и самостално их претвара; – Самостално упоређује величине (дужина, маса, запремина течности и време); – Зна самостално да измери површину геометријске фигуре задатом мером (правоугаоником, квадратом и троуглом); – Самостално примењује концепт мерења у једноставним реалним ситуацијама. | – Самостално мери, упоређује и претвара једнице за мерење дужине, масе, запремине течности и времена; Самостално и тачно упоређује величине (дужина, маса, запремина течности и време); – Зна самостално и тачно да измери површину геометријске фигуре задатом мером (правоугаоником, квадратом и троуглом); – Самостално и тачно примењује концепт мерења у једноставним реалним ситуацијама. |
Критеријуми оцењивања у настави Природе и друштва – 3. разред | |||
Тема: ПРИРОДА – ЧОВЕК – ДРУШТВО | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: идентификује облике рељефа и површинских вода у свом крају; одреди положај задатог објекта у односу на истакнуте облике рељефа и површинске воде у свом крају; илуструје примерима како рељеф и површинске воде утичу на живот људи у крају; примени правила друштвено прихватљивог понашања поштујући права, обавезе и различитости међу људима; повеже врсте и значај саобраћаја у свом крају са потребама људи; примени правила безбедног понашања у саобраћају; разликује чврсто, течно и гасовито стање воде у природи и свакодневном животу; повеже температурне промене са променама запремине и кретања ваздуха; очита вредности температуре воде, ваздуха и тела помоћу термометра; прикаже везе међу живим бићима у различитим животним заједницама помоћу ланаца исхране; илуструје примерима одговоран и неодговоран однос човека према животној средини сарађује са другима у групи на заједничким активностима; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Препознаје уз помоћ облике рељефа и површинских вода у свом крају; – Уз велику помоћ одређује положај задатог објекта у односу на истакнуте облике рељефа и површинске воде у свом крају. – Уз велику помоћ илуструје примерима како рељеф и површинске воде утичу на живот људи у крају; – Уз већу помоћ повеже врсте и значај саобраћаја у свом крају са потребама људи и примењује правила безбедног понашања у саобраћају; – Ретко самостално разликује чврсто, течно и гасовито стање воде у природи и свакодневном животу; – Понекад делимично повезује температурне промене са променама запремине и кретања ваздуха; – Уз већу помоћ очитава вредност температуре воде, ваздуха и тела помоћу термометра; – У недовољној мери приказује везе међу живим бићима у различитим животним заједницама помоћу ланца исхране; – Уз већу помоћ илуструје примерима одговоран и неодговоран однос човека према животној заједници; – У недовољној мери сарађује са другима у групи на заједничким активностима; | – Самостално уз грешке именује облике рељефа и површинских вода у свом крају; – Уз мању помоћ одређује положај задатог објекта у односу на истакнуте облике рељефа и површинске воде у свом крају. – Уз мању помоћ илуструје примерима како рељеф и површинске воде утичу на живот људи у крају; – Уз мању помоћ повеже врсте и значај саобраћаја у свом крају са потребама људи и примењује правила безбедног понашања у саобраћају; – У довољној мери самостално разликује чврсто, течно и гасовито стање воде у природи и свакодневном животу; – Делимично повезује температурне промене са променама запремине и кретања ваздуха; – Уз мању помоћ очитава вредност температуре воде, ваздуха и тела помоћу термометра; – У довољној мери приказује везе међу живим бићима у различитим животним заједницама помоћу ланца исхране; – Уз мању помоћ илуструје примерима одговоран и неодговоран однос човека према животној заједници; – У довољној мери сарађује са другима у групи на заједничким активностима; | – Самостално именује облике рељефа и површинских вода у свом крају; – Самостално одређује положај задатог објекта у односу на истакнуте облике рељефа и површинске воде у свом крају. – Самостално илуструје примерима како рељеф и површинске воде утичу на живот људи у крају; – Самостално повезује врсте и значај саобраћаја у свом крају са потребама људи и примењује правила безбедног понашања у саобраћају; – Углавном самостално разликује чврсто, течно и гасовито стање воде у природи и свакодневном животу; – У знатној мери повезује температурне промене са променама запремине и кретања ваздуха; – Самостално очитава вредност температуре воде, ваздуха и тела помоћу термометра; – У знатној мери приказује везе међу живим бићима у различитим животним заједницама помоћу ланца исхране; – Самостално илуструје примерима одговоран и неодговоран однос човека према животној заједници; – У знатној мери сарађује са другима у групи на заједничким активностима; | -Самостално и тачно именује облике рељефа и површинских вода у свом крају; – Самостално и тачнон одређује положај задатог објекта у односу на истакнуте облике рељефа и површинске воде у свом крају. – Самостално и тачно илуструје примерима како рељеф и површинске воде утичу на живот људи у крају; – Самостално и тачно повезује врсте и значај саобраћаја у свом крају са потребама људи и примењује правила безбедног понашања у саобраћају; – У потпуности самостално разликује чврсто, течно и гасовито стање воде у природи и свакодневном животу; – У потпуности повезује температурне промене са променама запремине и кретања ваздуха; – Самостално и тачно очитава вредност температуре воде, ваздуха и тела помоћу термометра; – У потпуности приказује везе међу живим бићима у различитим животним заједницама помоћу ланца исхране; – Самостално и тачно илуструје примерима одговоран и неодговоран однос човека према животној заједници; – У потпуности сарађује са другима у групи на заједничким активностима; |
Тема: КРЕТАЊЕ У ВРЕМЕНУ И ПРОСТОРУ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: се оријентише у простору помоћу компаса и оријентира из природе/окружења;опише пут којим се може стићи од једне до друге тачке помоћу плана насеља;идентификује географске објекте у свом крају користећи географску карту Републике Србије;повеже јачину деловања на тело са његовим пређеним растојањем;доводи у везу брзину падања тела са његовим обликом;разликује природне и вештачке изворе светлости;повеже промену величине и положаја сенке са променом положаја извора светлости;-повеже промену јачине звука са променом удаљености од његовог извора сарађује са другима у групи на заједничким активностима; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Оријентише се у простору уз помоћ компаса и оријентира из природе/окружења уз помоћ; – Описује пут од једне до друге тачне помоћу плана насеља уз помоћ; – Идентификује географске објекте у свом крају користећи географску карту Републике Србије уз помоћ; – У недовољној мери повезује јачину деловања на тело са његовим пређеним ратојањем; – Понекад делимично доводи у везу брзину падања тела са његовим обликом; – Разликује природне и вештачке изворе светлости уз помоћ; – Повезује промену јачине звука са променом удаљености од његовог извора уз помоћ. | – Оријентише се у простору уз помоћ компаса и оријентира из природе/окружења уз подстицај; – Описује пут од једне до друге тачне помоћу плана насеља уз подстицај; – Идентификује географске објекте у свом крају користећи географску карту Републике Србије уз подстицај; – У довољној мери повезује јачину деловања на тело са његовим пређеним ратојањем; – Делимично доводи у везу брзину падања тела са његовим обликом; – Разликује природне и вештачке изворе светлости уз подстицај; – Повезује промену јачине звука са променом удаљености од његовог извора уз подстицај. | – Оријентише се у простору уз помоћ компаса и оријентира из природе/окружења; – Самостално описује пут од једне до друге тачне помоћу плана насеља; – Идентификује географске објекте у свом крају користећи географску карту Републике Србије уз мања одступања; – У знатној мери повезује јачину деловања на тело са његовим пређеним ратојањем; – Често доводи у везу брзину падања тела са његовим обликом; – Разликује природне и вештачке изворе светлости; – Самостално повезује промену јачине звука са променом удаљености од његовог извора; | – Оријентише се у простору уз помоћ компаса и оријентира из природе/окружења; – Самостално и тачно описује пут од једне до друге тачне помоћу плана насеља; – Идентификује географске објекте у свом крају користећи географску карту Републике Србије ; – У потпуности повезује јачину деловања на тело са његовим пређеним ратојањем; – Самостално доводи у везу брзину падања тела са његовим обликом; – Наводи примере из окружења природне и вештачке изворе светлости; – Самостално и тачно повезује промену јачине звука са променом удаљености од његовог извора; |
Тема: НАШЕ НАСЛЕЂЕ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: користи временске одреднице (година, деценија, век) у свакодневним ситуацијама и приликом описивања догађаја из прошлости; прикупи и представи податке о прошлости породице и краја; сарађује са другима у групи на заједничким активностима; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– У недовољној мери користи временске одреднице (година, деценија, век) у свакодневним ситуацијама и приликом описивања догађаја из прошлости; – Уз помоћ прикупља и представља податке о прошлости породице и краја; – У недовољној мери сарађује са другима на заједничким активностима; | – У довољној мери користи временске одреднице (година, деценија, век) у свакодневним ситуацијама и приликом описивања догађаја из прошлости; – Уз подстицај прикупља и представља податке о прошлости породице и краја; – У довољној мери сарађује са другима на заједничким активностима; | – У знатној мери користи временске одреднице (година, деценија, век) у свакодневним ситуацијама и приликом описивања догађаја из прошлости; – Прикупља и представља податке о прошлости породице и краја уз мања одступања; – У знатној мери сарађује са другима на заједничким активностима; | – У потпуности користи временске одреднице (година, деценија, век) у свакодневним ситуацијама и приликом описивања догађаја из прошлости; -Самостално прикупља и представља податке о прошлости породице и краја; – У потпуностисарађује са другима на заједничким активностима; |
Тема:ЉУДСKА ДЕЛАТНОСТ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: повеже различита занимања и делатности са потребама људи у крају у коме живи;сарађује са другима у групи на заједничким активностима; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Повезује различита занимања и делатности са потребама људи у крају у коме живе уз помоћ; – У недовољној мери сарађује са другима у групи на заједничким активностима; | – Повезује различита занимања и делатности са потребама људи у крају у коме живе уз подстицај; – У довољној мери сарађује са другима у групи на заједничким активностима; | – Повезује различита занимања и делатности са потребама људи у крају у коме живе уз мања одступања; – У знатној мери сарађује са другима у групи на заједничким активностима; | – Самостално повезује различита занимања и делатности са потребама људи у крају у коме живе; – У потпуности сарађује са другима у групи на заједничким активностима; |
Тема: МАТЕРИЈАЛИ И ЊИХОВА УПОТРЕБА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: разликује повратне и неповратне промене материјала; уочи сличности и разлике међу течностима – тече, променљивост облика; провидност, боја, густина; одабере материјале који по топлотној проводљивости највише одговарају употреби у свакодневном животу; објасни како рециклажа помаже очувању природе; изведе једноставне огледе/експерименте и повеже резултат са објашњењем/закључком; сарађује са другима у групи на заједничким активностима; представи резултате истраживања (писано, усмено, помоћу ленте времена, Power Point презентацијом и/или цртежом и др); повеже резултате рада са уложеним трудом | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Разликује повратне и неповратне промене материјала уз помоћ; – У недовољној мери уочава сличности и разлике међу течностима – тече, променљивост облика, провидност, боја, густина; – Понекад делимично одабира материјале који по топлотној проводљивости највише одговарају употреби у свакодневном животу; – У недовољној мери објашњава како рециклажа помаже очувању природе; – У недовољној мери сарађује са другима у групи на заједничким активностима; | – Разликује повратне и неповратне промене материјала уз подстицај; – У довољној мери уочава сличности и разлике међу течностима – тече, променљивост облика, провидност, боја, густина; – Делимично одабира материјале који по топлотној проводљивости највише одговарају употреби у свакодневном животу; – У довољној мери објашњава како рециклажа помаже очувању природе; – У довољној мери сарађује са другима у групи на заједничким активностима; | – Разликује повратне и неповратне промене материјала уз мања одступања; – У знатној мери уочава сличности и разлике међу течностима – тече, променљивост облика, провидност, боја, густина; – Углавном самостално одабира материјале који по топлотној проводљивости највише одговарају употреби у свакодневном животу; – У знатној мери објашњава како рециклажа помаже очувању природе; – У знатној мери сарађује са другима у групи на заједничким активностима; – Самостално повезује резултате рада са уложеним трудом; – Самостално представи резултате истраживања (писано, усмено); – Самостално изведе огледе/експерименте; | – Разликује повратне и неповратне промене материјала у потпуности самостално; – У потпуности уочава сличности и разлике међу течностима – тече, променљивост облика, провидност, боја, густина; – Самостално одабира материјале који по топлотној проводљивости највише одговарају употреби у свакодневном животу; – У потпуности објашњава како рециклажа помаже очувању природе; – У потпуности сарађује са другима у групи на заједничким активностима; – Самостално и тачно повезује резултате рада са уложеним трудом; – Самостално представи резултате истраживања (писано, усмено, помоћу ленте времена, Power Point презентацијом, и/или цртежом); – Самостално изведе огледе/експерименте и повеже резултат са објашњењем/закључком); |
Критеријуми оцењивања у настави Ликовне културе | |||
Тема: ЛИКОВНЕ ПОРУКЕ КАО МОГУЋНОСТ СПОРАЗУМЕВАЊА | |||
Исходи : користи одабране податке и информације као подстицај за стваралачки рад;протумачи једноставне визуелне информације и поруке из свакодневног живота;поштује инструкције за припремање, коришћење, одржавање и одлагање материјала и прибора; | |||
Тема : КОМПОЗИЦИЈА И ПОКРЕТ У КОМПОЗИЦИЈИ Исходи: распореди облике, боје, линије и/или текстуре креирајући оригиналне композиције;користи одабране податке и информације као подстицај за стваралачки рад;поштује инструкције за припремање, коришћење, одржавање и одлагање материјала и прибора;изрази одабране садржаје изразом лица, положајем тела, покретима или кретањем; Тема : ОРНАМЕНТИКА Исходи: укаже на сличности и разлике које опажа у уметничким делима и традицији различитих народа;распореди облике, боје, линије и/или текстуре креирајући оригиналне композиције;поштује инструкције за припремање, коришћење, одржавање и одлагање материјала и прибора; Тема: ПРОСТОР – ПОВЕЗИВАЊЕ РАЗНИХ ОБЛИКА У ЦЕЛИНУ Исходи: преобликује, самостално или у сарадњи са другима, амбалажу и предмете за рециклажу мењајући им употребну функцију;учествује у обликовању и уређењу простора у школи, код куће или у окружењу;разматра, у групи, шта и како је учио/ла и где та знања може применити.разговара са вршњацима о доживљају простора, дизајна, уметничких и ученичких радова, уважавајући различитости; Тема: ПЛАКАТ, БИЛБОРД, РЕКЛАМА Исходи: протумачи једноставне визуелне информације и поруке из свакодневног живота;поштује инструкције за припремање, коришћење, одржавање и одлагање материјала и прибора;користи одабране податке и информације као подстицај за стваралачки рад; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
Тема: Ликовне поруке као могућност споразумевања | |||
-Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. | – Тумачи уз подстицај једноставне визуелне информације. | – Самостално користи једноставне визуелне информације као подстицај за стваралачки рад. | – Самостално користи једноставне визуелне информације као постицај за стваралачки рад, приказујући свој доживљај креативно и јединствено. |
Тема: Композиција и покрет у композицији –Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. | Уз подстицај распореди облике, боје, линије и/или текстуре креирајући оригиналне композиције;Уз подстицај изрази одабране садржаје изразом лица, положајем тела, покретима или кретањем; | Самостално распореди облике, боје, линије и/или текстуре креирајући оригиналне композиције;Самостално изрази одабране садржаје изразом лица, положајем тела, покретима или кретањем; | Креативно распоређује облике, боје, линије и/или текстуре креирајући оригиналне композиције; Самостално и јединствено изражава одабране садржаје изразом лица, положајем тела, покретима или кретањем; |
Тема: Орнаментика -Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. | Уз подстицај распореди облике, боје, линије и/или текстуре креирајући оригиналне композиције; | Самостално распореди облике, боје, линије и/или текстуре креирајући оригиналне композиције; | Креативно распоређује облике, боје, линије и/или текстуре креирајући оригиналне композиције; Указује на сличности и разлике које опажа у уметничким делима и традицији различитих народа; |
Тема: Простор – повезивање разних облика у целину -Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. Тема: Плакат, билборд, реклама – Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. | -Ученик уз подстицај уочава и представља облике у простору. Уз подстицај тумачи једноставне визуелне информације и поруке из свакодневног живота; | – Самостално уочава и представља облике у простору; – Спретно повезује облике у простору. Самостално тумачи једноставне визуелне информације и поруке из свакодневног живота; | -Самостално уочава и представља облике у простору; -Креативно и јединствено ликовно повезује облике у простору. Самостално и јединствено тумачи једноставне визуелне информације и поруке из свакодневног живота; |
Критеријуми оцењивања у настави Физичког и здравственог васпитања – 3. разред | |||
Тема:ФИЗИЧКЕ СПОСОБНОСТИ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: примени једноставнe, двоставне општеприпремне вежбе (вежбе обликовања);правилно изводи вежбе, разноврсна природна и изведена кретања;комбинује усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу;одржава равнотежу у различитим кретањима;коригује сопствено држања тела на основу савета наставника;правилно држи тело;правилно подиже, носи и спушта терет; | |||
Довољан (2) – Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања уз помоћ; -Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу уз помоћ; | Добар (3) – Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања уз подстицај; – Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу уз подстицај; | Врло добар (4) – Правилно изводи вежбе, разноврсна природна и изведена кретања уз мања одступања; -Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу уз мања одступања; – Одржава равнотежу у различитим кретањима; | Одличан (5) -Поседује позитивно искуство успешности кроз овладавање правила елементарних и штафетних игара -Вешто изводи сложеније форме природних облика кретања. – |
Тема: МОТОРИЧКЕ ВЕШТИНЕ, СПОРТ И СПОРТСКЕ ДИСЦИПЛИНЕ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: изведе дечји и народни плес;користи терминологију вежбања;поштује правила понашања на вежбалиштима;поштује мере безбедности током вежбања;одговорно се односи према објектима, справама и реквизитима;примени правила игре;навија и бодри учеснике у игри на начин којим никога не вређа;прихвати победу и пораз као саставни део игре и такмичења;уредно одлаже своје ствари пре и након вежбања и у другим ситуацијама;правилно изводи и контролише покрете у различитим кретањима;изведе кретања, вежбе и саставе уз музичку пратњу; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања уз помоћ; -Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу уз помоћ; – Одржава равнотежу у различитим кретањима; – Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз помоћ; – Изводи дечји и народни плес уз помоћ. | – Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања уз подстицај; – Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу уз подстицај; – Одржава равнотежу у различитим кретањима; – Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз подстицај; – Изводи дечји и народни плес уз подстицај. | – Правилно изводи вежбе, разноврсна природна и изведена кретања уз мања одступања; -Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу уз мања одступања; – Одржава равнотежу у различитим кретањима; – Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз мања одступања; – Изводе дечји и народни плес уз мања одступања. | -Поседује позитивно искуство успешности кроз овладавање правила елементарних и штафетних игара -Спретно учествује у елементарним и штафетним играма -Покретом изражава своје емоције и искуства, покрет усклађује са музиком -Вешто изводи сложеније форме природних облика кретања. |
Тема: ФИЗИЧКА И ЗДРАВСТВЕНА КУЛТУРА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: прати промене у тежини и висини код себе и других;препозна здравствено стање када не треба да вежба;примењује хигијенске мере пре, у току и након вежбања и другим животним ситуацијама;уредно одржава простор у коме живи и борави;користи здраве намирнице у исхрани;повезује различита вежбања са њиховим утицајем на здравље;препозна лепоту покрета у вежбању;се придржава правила вежбања; – вреднује сопствена и туђа постигнућа у вежбању. | |||
Довољан (2) | Добар (3) | врло добар (4) | Одличан (5) |
– Користи основну терминологију вежбања уз помоћ; – Поштује правила понашања у и на просторима за вежбање; – Поштује мере безбедности током вежбања; – Одговорно се односи према објектима, справама и реквизитима у просторима за вежбање; – Поштује правила игре; – Навија и бодри учеснике у игри на начин који никога не вређа; – Уредно одлаже своје ствари пре и након вежбања; | – Користи основну терминологију вежбања уз подстицај; – Уочава улогу делова тела у вежбању; – Уочи промене у расту код себе и других. | – Користи основну терминологију вежбања уз мања одступања; – Препознаје везу вежбања и уноса воде; – Наведе врсте намирница у исхрани. | – Користи основну терминологију вежбања – Повезује ходање и трчање са позитивним утицајем на здравље; – Препознаје лепоту покрета у вежбању; – Придржава се правила вежбања; – Вреднује успех у вежбању. |
Критеријуми оцењивања у настави Музичке културе – 3. разред | ||||
Тема: ИЗВОЂЕЊЕ МУЗИКЕ Исходи: опише своја осећања у вези са слушањем музике;примењује правилан начин држања тела и дисања при певању;изговара бројалице у ритму, уз покрет;пева по слуху и са нотног текста песме различитог садржаја и расположења;наведе особине тона и основне музичке изражајне елементе;разликује инструменте по боји звука и изражајним могућностима;повезује карактер дела са избором инструмента и музичким изражајним елементима;повезује почетне тонове песама–модела и једноставних наменских песама са тонском висином;комуницира са другима кроз извођење традиционалних и музичких игара уз покрет;свира по слуху и из нотног текста ритмичку и мелодијску пратњу; Тема: СЛУШАЊЕ МУЗИКЕ Исходи: поштује договорена правила понашања при слушању и извођењу музике; коментарише своје и туђе извођење музике; самостално или уз помоћ одраслих, користи предности дигитализације;учествује у школским приредбама и манифестацијама.препозна музичку тему или карактеристични мотив који се понавља у слушаном делу; Тема: СТВАРАЊЕ МУЗИКЕ Исходи: поштује договорена правила понашања при слушању и извођењу музике; коментарише своје и туђе извођење музике; самостално или уз помоћ одраслих, користи предности дигитализације;учествује у школским приредбама и манифестацијама.препозна музичку тему или карактеристични мотив који се понавља у слушаном делу; | ||||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) | |
ИЗВОЂЕЊЕ МУЗИКЕ | Пева песме по слуху, по сопственомизбору и изводи бројалице. | Пева једноставне песме у складу са текстом. | Пева дечије, уметничке и народне песме различитог садржаја и расположења у складу са текстом. Иизводи различите покрете на песме које пева и музику коју слуша. Свира пратњу за бројалице и песме на дечијим ритмичким инструментима. | Самостално пева дечије, уметничке и народне песме различитог садржаја и расположења у складу са текстом. Креира различите покрете на песме које пева и музику коју слуша. Свира и креира пратњу за бројалице и песме на дечијим ритмичким инструментима. |
СЛУШАЊЕ МУЗИКЕ | Препознаје различите тонске боје, гласове и инструменте у одређеним композицијама Препознаје различита темпа (брзо,споро) и динамичке разлике (гласно, тихо) | Препознаје различита темпа и динамику. | Разликује тонскебоје (гласове и инструменте). Препознаје слушане композиције. | Самостално изражава свој доживљај музике коју изводи или слуша. Препознаје слушане композиције на основу одломака. |
СТВАРАЊЕ МУЗИКЕ | Опонаша звукове из непосредне околине спонтаном или договореном импровизацијом. | Изводи једноставне ритмичке пратње користећи различите изворе звука, глас, тело. Понавља већ осмишљен покрет. | Изводи ритмичке пратње користећи ритмичке инструменте Самостално креира покрет. | Користи различите изворе звука за креирање једноставних ритмичких и звучних ефеката као пратња за бројалице, песме. Самостално креира кореографију. |
Пројектна настава се реализује кроз рад у групи што подразумева тимски рад ученика.
На крају трећег разреда ученик би требало да буде у стању да:
- правилно рукује ИКТ уређајима;
- предложи редослед активности у односу на постављени пројектни задатак и могућности употребе ИКТ-а;
- користи одговарајуће алатке програма за цртање и сачува свој цртеж;
- уреди краћи текст и сачува га на рачунару;
- направи једноставну презентацију користећи мултимедијалне садржаје;
- користи интернет за учење и проналажење информација уз помоћ одраслог;
- критички бира садржаје са интернета и затражи помоћ уколико се суочи са непримереним садржајима;
- зна да наведе могуће последице на здравље услед неправилног коришћења дигиталних уређаја;
- безбедно користи интернет и по потреби пријави и/или затражи помоћ одраслог.
Групни рад | Елементи процене са показатељима | ||
Ниво постигнућа | 1. рад у групи | 2. познавање тематике | 3. размена, повезивање и примена идеја |
Истиче се | ….Ученик сарађује са члановима групе, уважава њихове потребе како би се задатак што успешније обавио. … сарађује са осталим члановима групе у одабиру теме, прикупљању и обради материјала у вези са темом … одабира технике и алате у складу са фазама реализације пројекта | Ученик поседује знања, активно подстиче размену идеја и знања са члановима групе и уважава њихове идеје. … сарађује са осталим члановима групе у представљању резултата и закључака … наведе кораке и опише поступак решавања пројектног задатка | Ученик размењује идеје са другима и примењује идеје за решавање задатка. … примењује технике и алате у складу са фазама реализације пројекта … вреднује своју улогу у групи при изради пројектног задатка и активности за које је био задужен |
добар | Ученик уз мању помоћ наставника сарађује са члановима групе. | Ученик поседује извесна знања и уз мању помоћ наставникаучествује у размени идеја. | Ученик уз мању помоћ наставника примењује идеје у решавању задатка. |
задовољава | Ученик уз већу помоћ наставника показује низак степен заинтересованости за сарадњу у групи. | Ученик показује низак степен заинтересованости за учешће у активностима. | Ученик уз већу помоћ наставника показује низак степен усвојености знања и способности примене. |
г) Презентација/Презентовање рада
Презентација ( електронска форма, плакат, паноа…) | Број бодова |
Презентација је добро видљива и јасна | 5 |
Количина текста у презентацији се уклапа у стандарде добре презентације | 5 |
Одабир слика и графикона је у складу са презентацијом | 5 |
Дизајн | 5 |
Мултимедијалност | 5 |
Интерактивност | 5 |
Презентовање | ||||
САДРЖАЈ Обухваћени су сви важни делови садржаја след излагања је логичан | НАЧИН ИЗЛАГАЊА Изражавање је а) довољно гласно б) правилно в) јасно | РЕАКЦИЈА СЛУШАЛАЦА слушаоци са пажњом прате презентацију укључују се питањима и коментарима |
Успех ученика из изборних програма: грађанско васпитање и верска настава оцењује се описно
и то :
-истиче се
-добар
-задовољава