Критеријум оцењивања за други разред
IКритеријуми оцењивања су усклађени Правилником о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању који је објављен у „Службеном гласнику РС“, бр. 34/2019 од 17.5.2019. године, ступио је на снагу 25.5.2019, а примењује се почев од школске 2019/2020. године и Анексом I школског програма 2019-2022. год. дел. бр. 505/1 од 27. 6. 2019.
Критеријуми оцењивања за 2. разред
Праћење развоја, напредовања и остварености постигнућа ученика у току школске године обавља се формативним и сумативним оцењивањем.
Ученик се оцењује бројчано из обавезних предмета, у складу са законом и правилником.
Бројчана оцена из обавезних предмета, у току школске године, утврђује се на основу следећих критеријума: оствареност исхода, самосталност и ангажовање ученика.
Оцену одличан (5) добија ученик који:
– у потпуности показује способност трансформације знања и примене у новим ситуацијама;
– лако лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
– самостално изводи закључке који се заснивају на подацима;
– решава проблеме на нивоу стваралачког мишљења и у потпуности критички рaсуђуje;
– показује изузетну самосталност уз изузетно висок степен активности и ангажовања.
Оцену врло добар (4) добија ученик који:
– у великој мери показује способност примене знања и лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
– самостално изводи закључке који се заснивају на подацима;
– решава поједине проблеме на нивоу стваралачког мишљења и у знатној мери критички рaсуђуje;
– показује велику самосталност и висок степен активности и ангажовања.
Оцену добар (3) добија ученик који:
– у довољној мери показује способност употребе информација у новим ситуацијама;
– у знатној мери лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
– већим делом самостално изводи закључке који се заснивају на подацима и делимично самостално решава поједине проблеме;
– у довољној мери критички рaсуђуje;
– показује делимични степен активности и ангажовања.
Оцену довољан (2) добија ученик који:
– знања која је остварио су на нивоу репродукције, уз минималну примену;
– у мањој мери лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe и искључиво уз подршку наставника изводи закључке који се заснивају на подацима;
– понекад је самосталан у решавању проблема и у недовољној мери критички рaсуђуje;
– показује мањи степен активности и ангажовања.
Недовољан (1) добија ученик који:
– знања која је остварио нису ни на нивоу препознавања и не показује способност репродукције и примене;
– не изводи закључке који се заснивају на подацима;
– критички не рaсуђуje;
– не показује интересовање за учешће у активностима нити ангажовање.
Критеријуми оцењивања у настави Српског језика – 2. разред | |||
Учитељице: Снежана Шапоњић, Суана Хоџић, Јадранка Васиљевић и Славиша Јањушевић | |||
Одељења:II1, ИО Сопотница, ИО Лучице ИО Дивци | |||
Тема: УЧЕЊЕ ДРУГОГ ПИСМА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: влада основном техником читања и писања латиничког текста; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Разликује ћирилицу од латинице; може да запише речи латиницом; уме да уз помоћ запише краће реченице; слова обликује неправилно, често мешајући писма; – чита споро и често греши; | – Записује реченице, преписујући текст написан ћирилицом; често слова обликује нечитко; чита споро уз грешке; самостално латиницом записује реченице. | – Самостално чита и пише латиницом уз мање грешке. | – Користи латиницу исто као што користи ћирилицу; потпуно и самостално користи оба писма. |
Тема: КЊИЖЕВНОСТ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: пронађе експлицитно исказане информације у једноставном тексту (линеарном и нелинеарном);разликује књижевне врсте: песму, причу, басну, бајку, драмски текст;одреди главни догађај, време и место дешавања у прочитаном тексту;одреди редослед догађаја у тексту;уочи главне и споредне ликове и разликује њихове позитивне и негативне особине;разликује стих и строфу;уочи стихове који се римују;објасни значење пословице и поуке коју уочава у басни;чита текст поштујући интонацију реченице/стиха;изражајно рецитује песму;изводи драмске текстове;износи своје мишљење о тексту; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Препознаје делове песме: строфа и стих, уз помоћ; -Повезује догађаје у причи уз помоћ; -Препознаје главне и споредне ликове; наводи ликове у причи; примећујући основне особине ликова уз помоћ; -Уз помоћ разликује бајку, драмски текст, басну, причу и роман; – Углавном научи песму и уз помоћ је рецитује; – Уз помоћ и подстицај може да изведе једноставану улогу у драмском тексту; -Уз помоћ може да издвоји очигледну и јасну поуку басне; уме да препозна пословицу. | – Препознаје делове песме: строфа и стих, уз помоћ, препознаје песничке слике уз подстицај; – Препознаје догађаје у причи и повезује их уз подстицај; – Разврстава ликове на главне и споредне и препознаје основне особине ликова уз подстицај; – Разликује бајку, драмски текст, басну, причу и роман; – Рецитује песму уз мањи подстицај; – Уз мањи подстицај може да изведе једноставнију улогу у драмском тексту; -Уз подстицај издваја очигледну и јасну поуку басне; може да препозна пословицу. | – Разликује делове песме: строфа и стих , Изражава доживљај песме те издваја песничке слике; – Уочава временску повезаност догађаја у причи и наводи правилан редослед радње; – Издваја главне и споредне ликове; објашњава основне особине; – Уме да опише главне карактеристике књижевне врсте; – Изражајно рецитује песму; – Самостално изводи улоге у драмском тексту; – Самостално издваја поуку у басни, уме да објасни неке пословице. | – Самостално разликује делове песме: – Изражава доживљај песме и песничке слике уз давање примера; – Објашњава узрочно-последичну временску повезаност догађаја у причи и износи правилан редослед радње; – Разликује главне и споредне ликове и упоређује их; објашњава особине ликова и наводи примере; -Самостално описује главне карактеристике књижевне врсте дајући примере; – Самостално и изражајно рецитује доносећи доживљај песме слушаоцу; – Самостално и изражајно изводи улоге у драмском тексту; – Самостално издваја поуке у басни, самостално објашња пословице. |
Тема: ЈЕЗИК | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: разликује глас и слог и препозна самогласнике и сугласнике;разликује врсте речи у типичним случајевима; одређује основне граматичке категорије именица и глагола;разликује реченице по облику и значењу;поштује и примењује основна правописна правила. | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Препознаје именице и глаголе помоћ; – Уз помоћ разликује реченице по обилику и значењу; -Уз помоћ препознаје и разликује глас и слово; – Раставља речи на крају реда користећи цртицу уз помоћ; -Углавном правилно изговара речцу ли, греши у записивању упитних реченица; – Углавном правилно изговара речцу не , греши у записивању; — Примењује претходно научена правописна правила уз помоћ; – Пише вишечлана географска имена, често греши; – Препознаје велико почетно слово у називима улица, тргова и градова, пише само уз помоћ. – Изговара и пише гласове ч, ћ, ђ, џ у речима уз веће грешке. | – Препознаје једноставне примере именица и глагола у говорној и писаној комуникацији; – Разликује реченице по облику и значењу у једноставним примерима; – Разликује глас и слово; – Раставља речи на крају реда користећи цртицу, често греши; — Правилно изговара речцу ли, понекад греши у записивању упитних реченица; -Углавном правилно изговара речцу не, понекад греши у записивању; — Примењује претходно научена правописна правила уз мању помоћ; – Пише вишечлана географска имена уз више грешака; – Препознаје велико почетно слово у називима улица, тргова и градова, пише уз више грешака; – Изговара и пише гласове ч, ћ, ђ,џ у речима уз грешке. | – Препознаје и разликује именицу и глагол као врсту речи међу другим речима у говорној и писаној комуникацији уз подстицај; – Разликује реченице по облику и значењу и даје једноставне примере; – Разликује слас, слово , самогласнике и сугласнике – понекад греши; – Раставља речи на крају реда користећи цртицу уз понеку грешку; – Правилно изговара и записује речцу ли у упитним реченицама; – Правилно изговара и записује речцу не у одричним реченицама; -Разуме и примењује претходна знања и вештине; – Пише вишечлана географска имена уз мање грешака; -Примењује научена правописна правила о писању имена, назива градова, села, улица и тргова уз мање грешке; – Изговара и пише гласове ч, ћ, ђ, џ у речима уз понеку грешку. | – Разликује именицу и глагол као врсту речи међу другим речима у говорној и писаној комуникацији; -Разликује реченице по облику и значењу и даје сопствене примере; -Разликује глас, слово, самогласнике и сугласнике; – Примењује правило растављања речи на крају реда користећи цртицу и даје примере; – Правилно изговара и самостално записује речцу ли и даје примере; – Правилно изговара и записује речцу не у одричним реченицама и примењује научено у сопственим примерима; – Самостално повезује и примењује претходна знања; – Примењује научено о писању вишечланих географских имена; – Разуме и примењује научена правописна правила о писању имена, назива градова, села, улица и тргова; – Примењује научено о писању гласова ч, ћ, ђ и џ у речима и реченицама. |
Тема: ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: користи различите облике усменог и писменог изражавања препричавање, причање, описивање; правилно састави дужу и потпуну реченицу испоји више реченица у краћу целину;учествује у разговору и пажљиво слуша саговорника;разликује основне делове текста (наслов, пасус, име аутора, садржај);изражајно чита ћирилички текст. | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Разговара и слуша саговорника у разговору уз помоћ; -Уз помоћ саставља једноставну реченицу, често греши; – Обликује кратку причу уз подстицај и помоћ; – Запажа појединости у посматрању и уз помоћ, описује лик/предмет према плану; – Извештава о обављеном задатку или о ономе који ће се тек обавити не поштујући хронолошки редослед догађаја; – Уз помоћ разликује основне делове текста (наслов, пасус, име аутора, садржај); – Чита споро и без поштовања интерпункције, често греши; уз помоћ разуме прочитано; | – Поставља и одговара на питања уз помоћ; -Може уз подстицај да састави реченицу, уз мање правописне грешке; — Обликује кратку причу према плану; — Запажа појединости у посматрању и уз подстицај, описује лик/предмет према плану ; – Извештава о обављеном задатку или о ономе који ће се тек обавити уз одступања у хронолошком редоследу догађаја; – Разликује основне делове текста (наслов, пасус, име аутора, садржај), често греши; – Гласно чита текст уз грешке, не обраћа пажњу на знаке интерпункције; углавном разуме прочитано. | – Уљудно разговара и слуша саговорника; – Самостално поставља и одговара на питања; – Самостално саставља реченице уз поштовање већине правописних правила; – Самостално обликује кратку причу према плану; – Запажа појединости у посматрању, непотпуно описује лик/предмет према плану; – Извештава о обављеном задатку или о ономе који ће се тек обавити уз мања одступања у хронолошком редоследу догађаја; – Самостално разликује основне делове текста; – Гласно чита текстове уз понеку грешку, потребно му је скренути пажњу на интонацију и доживљај текста; разуме прочитано. | – Самостално уљудно разговара и слуша саговорника; – Самостално поставља сложенија питања и даје одговоре на сложена питања, у складу са узрастом; – Самостално саставља сложеније реченице поштујући правописна првила; – Самостално обликује причу уз поштовање језичких и правописних правила; – Самостално запажа појединости у посматрању и описује лик/предмет према плану описа логички повезаним реченицама; — Самостално извештава о обављеном задатку или о ономе који ће се тек обавити држећи се хронолошког редоследа догађаја; – Самостално разликује основне делове текста уз навођење примера; – Гласно и изражајно чита текстове, поштујући интерпункцију и доживљај текста; разуме прочитано; |
Критеријуми оцењивања у настави Математике – 2. разред | |||
Учитељице: Снежана Шапоњић, Суана Хоџић, Јадранка Васиљевић и Славиша Јањушевић | |||
Одељења:II1, ИО Сопотница, ИО Лучице ИО Дивци | |||
Тема: БРОЈЕВИ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: – одреди десетице најближе датом броју; – усмено сабира и одузима бројеве до 100; – користи појмове чинилац, производ, дељеник, делилац, количник, садржалац; – примени замену места и здруживање сабирака и чинилаца ради лакшег рачунања; – усмено множи и дели у оквиру прве стотине; – израчуна вредност бројевног израза са највише две операције; – реши текстуални задатак постављањем израза са највише две рачунске операције и провери тачност решења; – одреди непознати број у једначини са једном аритметичком операцијом; – одреди делове (облика) дате величине; – изрази одређену суму новца преко различитих апоена; – прочита број записан римским цифрама и напише дати број римским цифрама; – прикаже мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом; – уочи правило и одреди следећи члан започетог низа; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | врло добар (4) | Одличан (5) |
– Броји унапред и уназад до 100. – Зна да одреди који бројеви припадају одређеној десетици. – Сабира и одузима до до 100 без аутоматизације уз сталну помоћ, повремено греши у примени одговарајућег математичког записа. – Уз подршку примењује замену места и здруживање сабирака, често греши у именовању чланова рачунских операција. – – Уз подршку примењује везу сабирања и одузимања у скупу бројева до 100 при чему често греши у именовању чланова рачунских операција. – Одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац уз сталну помоћ. – Множи и дели у оквиру таблице множења без аутоматизације, уз сталну помоћ. – Примењује везу множења и дељења уз сталну помоћ, не именује при томе чланове рачунских операција. – Одређује непознати чинилац, дељеник и делилац уз сталну помоћ. – Решава једноставне текстуалне задатке уз мању несигурност и сталну помоћ. – Именује новчанице и уз помоћ зна да изрази суму преко различитих апоена. – Уз помоћ чита и записује бројеве римским цифрама. -Уз велику помоћ приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом. – Уз велику помоћ уочава правило и одређује следећи члан започетог низа. | – Уме да упореди бројеве по величини и да прикаже број на датој бројевној полуправој уз мању помоћ. – Самостално и тачно сабира и одузима са прелазом у скупу бројева до 100, ретко погреши. – Примењује одговарајући математички запис, објашњава уз минималну помоћ поступак писаног рачунања. – Примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција, понекад погреши. – Примењује везу сабирања и одузимања именујући при томе чланове рачунских операција. – Одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац, али не обашњава поступак. -Множи и дели у оквиру таблице множења без потпуне аутоматизације, уз повремене грешке које исправља самостално. -Примењује везу множења и дељења уз повремену помоћ, не именујући при томе чланове рачунских операција. -Одређује непознати чинилац, дељеник и делилац, али не објашњава поступак. – Решава текстуалне задатке, уз несигурност и повремену помоћ, али најчешће разуме и може самостално да постави задатак. – Именује новчанице, али греши и сам се исправља када изражава суму преко различитих апоена. – Чита и записује бројеве римским цифрама, понекад греши. – Приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом, али понекад се деси грешка. – Најчешће самостално уочава правило и одређује следећи члан започетог низа. | – Уме да упореди бројеве по величини и да прикаже број на датој бројевној полуправој. – Самостално и тачно сабира и одузима са прелазом у скупу бројева до 100. – Самостално и тачно примењује одговарајући математички запис, објашњава поступак писаног рачунања. – Самостално и тачно примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција. – Самостално и тачно примењује везу сабирања и одузимања именујући при томе чланове рачунских операција. – Самостално и тачно одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац и објашњава поступак. – Самостално и тачно решава једноставне и понекад сложене текстуалне задатке и зна да самостално и понекад уз мањи подстицај објасни поступак. – Самостално и тачно одређује непознати чинилац, дељеник и делилац и објашњава поступак. – Самостално множи и дели аутоматизовано у оквиру таблице множења. – Самостално примењује везу можења и дељења именујући при томе чланове рачунских операција. – Самостално и тачно решава текстуалне задатке уз помоћ и подстицај код сложених зададатака. – Зна да изрази одређену суму новца преко различитих апоена, али је несигуран. – Самостално и тачно чита и записује бројеве римским цифрама. – Самостално приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом и зна да прочита податке из дијаграма, најчешће зна да реши задатак на основу тих података. – Самостално уочава правило и одређује следећи члан започетог низа. | – Самостално и тачно решава изразе са две и више рачунских операција. – Самостално и тачно примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција. – Самостално и тачно примењује везу сабирања и одузимања у скупу бројева до 100 именујући при томе чланове рачунских операција ради лакшег и бржег рачунања. – Самостално и тачно одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац и објашњава поступак израчунавања. – Самостално и тачно решава сложене текстуалне задатке са две операције и објашњава поступак и проверава тачност решења. – Самостално и тачно решава једначином сложене текстуалне задатке и проверава тачност решења. – Самостално и тачно аутоматизовано множи и дели у свакодневној примени. – Самостално и тачно примењује везу можења и дељења именујући при томе чланове рачунских операција. – Самостално и тачно решава једначине са две рачунске операције и објашњава поступак. – Самостално и тачно решава сложене текстуалне задатке са две операције и објашњава поступак и проверава тачност решења. – Самостално и тачно решава проблемске задатке на више начина и објашњава своје приступе решавању. – Самостално и тачно изражава одређену суму новца преко различитих апоена. – Самостално и тачно записује и чита бројеве римским цифрама и објашњава систем писања бројева римским цифрама. – Самостално и тачно приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом и зна да прочита податке из дијаграма и на основу тих података реши задатак и провери тачност решења. – Самостално закључује на основу датих података, уочава правило и одређује следећи члан започетог низа, објашњава правило. |
Тема: ГЕОМЕТРИЈА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: разликује дуж, полуправу и праву;одреди дужину изломљене линије (графички и рачунски);одреди обим геометријске фигуре;нацрта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи;уочи подударне фигуре на датом цртежу;уочи симетричне фигуре;допуни дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву. | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
-Разликује дуж, полуправу и праву и уз помоћ их црта. – Уз помоћ мери дужину дужи. – Именује геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка) – Именује геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку). – Именује и разликује отворену изатворену изломљену и криву линију. – Уз велику помоћ одређује дужину изломљене линије графички и рачунски. – Зна да обим представља збир дужина страница фигуре, али му је потребна помоћ у израчунавању. – Уз помоћ црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи. – Уочава подударне фигуре на датом цртежу, али често греши и потребана му је помоћ. – Уочава симетричне фигуре и често неправилно (потребна му је већа помоћ) допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву. – Уз помоћ користи геометријски прибор. | – Разликује дуж, полуправу и праву и понекад прецизно их црта. – Самостално мери дужину дужи, али понекад греши. – Именује и црта геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка) – Именује и црта геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку). – Зна да одреди дужину изломљене линије графички и рачунски, али повремено греши. – Зна да обим представља збир дужина страница фигуре, самостално израчунава обим када су дужине страница изражене истом јединицом мере уз повремене грешке. – Самостално, али непрецизно црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи. – Самостално уочава подударне фигуре на датом цртежу. – Уочава симетричне фигуре, уз повремену помоћ допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву. – Самостално, али непрецизно користи геометриски прибор. | – Црта и обележава дуж (када је дата дужина), праву и полуправу. – Самостално и тачно мери дужину дужи, понекад погреши у изражавању различитим јединицама мере за дужину. – Именује и самостално црта геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка) – Именује и самостално црта геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку). – Самостално одређује дужину изломљене линије графички и рачунски. – Самостално израчунава обим када су дужине страница изражене истом јединицом мере. – Самостално црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи. – Уочава симетричне фигуре и самостално допуњава дати цртеж, тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву, али није прецизан. – Уочава међусобне односе геометријских објеката у равни и црта их на основу захтева датих у текстуалном задатку повремено тражећи помоћ. – Самостално користи геометриски прибор. | – Самостално црта и обележава дуж , праву и полуправу. – Самостално и тачно мери дужину дужи, и изражава је различитим јединицама мере за дужину. – Самостално и тачно одређује дужину изломљене линије графички и рачунски, – Самостално и тачно израчунава обим када су дужине страница изражене различитим јединицама мере или сам мери дужине страница и рачуна обим. – Уочава симетричне фигуре и самостално и прецизно допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву. – Уочава међусобне односе геометријских објеката у равни и самостално их црта на основу захтева датих у текстуалном задатку. |
Тема: МЕРЕЊЕ И МЕРЕ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: изрази дужину у различитим јединицама за мерење дужине;измери дужину дужи и нацрта дуж дате дужине;чита и запише време са часовника;користи јединице за време у једноставним ситуацијама. | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Зна јединице за мерење дужине и претвара их уз већу помоћ. – Уз помоћ мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине. – Уз већу помоћ користи прибор за мерење дужине. – Разликује врсте часовника. – Зна да прочита време на дигиталном часовнику. – Уз помоћ зна да наброји јединице за мерење времена. – Зна који је дан данас, који је био јуче и који ће бити сутра, зана који је сада месец. – Самостално набраја годишња доба. – Зна колико месеци траје једна година и зна да наброји дане у недељи и месеце у години. | – Зна јединице за мерење дужине и претвара их уз повремену помоћ. – Мери дужину дате дужи и и црта дуж одређене дужине, али је повремено непрецизан. – Самостално користи прибор за мерење дужине. – Зна да прочита време на дигиталном часовнику и уз помоћ чита време на часовнику са казаљкама. – Набраја јединице за мерење времена и зна колико минута има час, колико часова траје дан, колико дана и недеља има у години, самостално набраја месеце у години, али му је потребна помоћ у примени. – Самостално и тачно бележи датум. – Самостано чита календар. | – Зна јединице за мерење дужине и самостално их претвара. – Самостално мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине, али је понекад непрецизан. – Зна самостално да прочита и запише време на часовнику, али понекад погреши. – Набраја јединице за мерење времена и зна колико минута има час, колико часова траје дан, колико дана и недеља има у години, самостално набраја месеце и колико који месец има дана. – Самостално уз мање грешке претвара јединице за мерење времена. – Уз мању помоћ зна да именује који месеци припадају ком годишњем добу. | – Самостално мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине. – Зна самостално и тачно да прочита и запише време на било ком часовнику. – Добро познаје јединице за мерење времена и самостално и тачно то знање примењује у свакодневном животу. – Самостално и тачно именује који месец припада ком годишњем добу. |
Критеријуми оцењивања у настави Света око нас – 2. разред | |||
Учитељице: Снежана Шапоњић, Суана Хоџић, Јадранка Васиљевић и Славиша Јањушевић | |||
Одељења:II1, ИО Сопотница, ИО Лучице ИО Дивци | |||
Тема: ДРУГИ И ЈА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: оствари права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада;прихвати последице када прекрши правила понашања;се понаша тако да уважава различитости других људи;сарађује са другима у групи на заједничким активностима;препозна грб, заставу и химну Републике Србије и примерено се понаша према симболима;идентификује групе људи којима припада и своју улогу у њима;разликује потребе од жеља на једноставним примерима из сопственог живота; повеже личну хигијену, боравак у природи, физичку активност и разноврсну исхрану са очувањем здравља; повеже резултате рада са уложеним трудом;одржава личну хигијену- руку, зуба и чулних органа. | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Препознаје пристојно понашање у школи и ван ње, али га се не придржава. – Препознаје мирно решавање сукоба уз помоћ. – Препознаје важност међусобног помагања и уважавања. – Препознаје права и именује дужности уз помоћ. -Препознаје грб, заставу и химну Републике Србије и примерено се понаша према симболима; – разликује потребе од жеља на једноставним примерима из сопственог живота. | – Примењује пристојно понашање у школи и ван ње уз честа одступања. – Примењује мирно решавање сукоба уз подстицај. – Примењује међусобно помагање и уважавање уз подстицај. – Именује права и дужности уз подстицај. – Именује химну, грб и заставу Републике Србије и примерено се понаша према симболима. | – Примењује пристојно понашање у школи и ван ње уз мања одступања. – Примењује мирно решавање сукоба уз мања одступања. – Примењује међусобно помагање и уважавање уз мања одступања. – Објашњава права и дужности. | -Примењује пристојно понашање у школи и ван ње. – Предлаже начине мирног решавања сукоба. – Примењује и предлаже међусобно помагање, уважава друге. – Објашњава права и дужности, даје примере. – Повезује личну хигијену, боравак у природи, физичку активност и разноврсну исхрану са очувањем здравља. |
Тема: КУЛТУРА ЖИВЉЕЊА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: одреди тип насеља на основу његових карактеристика;оствари права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада;идентификује групе људи којима припада и своју улогу у њима;сарађује са другима у групи на заједничким активностима;се понаша тако да уважава различитости других људи;примени правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином;именује занимања људи у свом насељу са околином;пронађе тражени објекат у насељу помоћу адресе/карактеристичних објеката;разликује облике рељефа у свом насељу и околини;разликује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини. | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
-Препознаје појам насеља уз помоћ; – Разкикује село од града уз помоћ; – Препознаје значајне грађевине у близини школе уз помоћ; – Препознаје права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада уз помоћ; – Разликује врсте саобраћаја уз помоћ; – Препознаје правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином уз помоћ; – Именује занимања људи у свом насељу са околином уз помоћ; – Разликује облике рељефа у свом насељу и околини уз помоћ; – Разликује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини уз помоћ. | – Препознаје појам насеља уз подстицај; – Разликује село од града уз подстицај; – Препознаје значајне грађевине у близини школе уз подстицај; – Препознаје права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада уз подстицај; -Разликује врсте саобраћаја уз подстицај; – Препознаје правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином уз подстицај; – Именује занимања људи у свом насељу са околином уз подстицај; – Разликује облике рељефа у свом насељу и околини уз подстицај; – Разликује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини уз подстицај. | – Зна појам насеља; – Разликује село од града; – Препознаје значајне грађевине у близини школе; – Препознаје права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада уз мања одступања; – Разликује врсте саобраћаја; – Препознаје правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином; – Именује занимања људи у свом насељу са околином; – Разликује облике рељефа у свом насељу и околини; – Разликује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини. | -Користи појам насеља у свакодневном животу; -Наводи и описује значајне грађевине у близини школе; – Објашњава права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада и даје примере из свакодневног живота; -Разликује врсте саобраћаја; – Примењује правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином; – Наводи примере из окружења и описује занимања људи у свом насељу са околином; – Именује облике рељефа у свом насељу и околини; – Именује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини. |
Тема: КРЕТАЊЕ И ОРИЈЕНТАЦИЈА У ВРЕМЕНУ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: одабере начин кретања тела , узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело креће;понаша се тако да уважава различитости својих вршњака и других људи;сарађује са другима у групи на заједничким активностима;наводи примере различитих облика кретања у окружењу;измери растојање које тело пређе током свог кретања;одреди време помоћу часовника и календара користећи временске одреднице: сат, дан, седмицу, месец, годину;забележи и прочита податке из личног живота помоћу ленте времена;повеже резултате рада са уложеним трудом;изведе једноставне огледе пратећи упутства. | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Уме да одабере начин кретања тела, узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело креће, уз помоћ; – Наводи примере различитих облика кретања у окружењу уз помоћ; – Мери растојање које тело пређе током свог кретања уз помоћ; – Препознаје јединице за мерење времена; -Именује месеце у години уз помоћ; – Одређује број дана у месецу помоћу календара, чита календар и пише датум уз помоћ, – Гледа у сат уз помоћ. | – Уме да одабере начин кретања тела, узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело креће уз подстицај; – Наводи примере различитих облика кретања у окружењу уз подстицај; – Мери растојање које тело пређе током свог кретања уз подстицај; – Препознаје јединице за мерење времена; – Именује месеце у години уз подстицај; – Одређује број дана у месецу помоћу календара, чита календар и пише датум уз подстицај, -Гледа у сат уз подстицај. | – Уме да одабере начин кретања тела, узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело креће уз мања одступања; – Наводи примере различитих облика кретања у окружењу уз мања одступања; – Мери растојање које тело пређе током свог кретања уз мања одступања; – Препознаје јединице за мерење времена -Именује месеце у години; -Одређује број дана у месецу помоћу календара, чита календар и пише датум; -Гледа у сат. | – Примењује, наводи примере и објашњава кретање тела, узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело креће. -Самостално изводи једноставне огледе пратећи упутства; – Примењује орјентацију у времену. |
Тема: РАЗНОВРСНОСТ ПРИРОДЕ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења;сарађује са другима у групи на заједничким активностима;препозна примере повезаности живих бића са условима живота;разврста животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране;изведе једноставне огледе пратећи упутства; разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабла;повеже делове тела живих бића са њиховом улогом/ улогама;негује и својим понашањем не угрожава биљке и животиње у окружењу;наведе примере који показују значај биљака и животиња за човека;повеже резултате рада са уложеним трудом;повеже промене у природи и активности људи са годишњим добима;безбедно поступа пре и током временских непогода;штедљиво троши производе које користи у свакодневним ситуацијама;разврста отпад на предвиђена места;понаша се тако да уважава различитости других људи. | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
-Идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења уз помоћ; -Разврста животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране уз помоћ; -Разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабла уз помоћ. | -Идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења уз подстицај; -Разврста животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране уз подстицај; -Разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабла уз подстицај; -Препозна примере повезаности живих бића са условима живота уз подстицај. | -Идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења уз мања одступања; -Разврста животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране уз мања одступања; -Разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабла уз мања одступања; -Препозна примере повезаности живих бића са условима живота уз мања одступања; -Повеже делове тела живих бића са њиховом улогом/ улогама уз мања одступања. | -Идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења; – Разврста животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране; – Разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабла; – Препозна примере повезаности живих бића са условима живота; – Повеже делове тела живих бића са њиховом улогом/ улогама; – Изведе једноставне огледе пратећи упутства; -Наведе примере који показују значај биљака и животиња за човека; – Повеже промене у природи и активности људи са годишњим добима; |
Тема:ЧОВЕК СТВАРА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: сарађује са другима у групи на заједничким активностима;одабере материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета;истезањем, савијањем и сабијањем одреди својства материјала;повеже резултате рада са уложеним трудом;штедљиво троши производе које користи у свакодневним ситуацијама;пронађе нову намену коришћеним предметима;разврста отпад на предвиђена места. | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
-Препознаје различите врсте материјала уз помоћ; – одабере материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета уз помоћ; –препознаје природне и вештачке материјале уз помоћ; – разврстава отпад на предвиђена места уз помоћ. | -Препознаје различите врсте материјала уз подстицај; – одабере материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета уз подстицај; –разликује природне и вештачке материјале уз подстицај; – разврстава отпад на предвиђена места уз подстицај. | – Зна различите врсте материјала уз мања одступања; -зна да одабере материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета уз мања одступања; –разликује природне и вештачке материјале уз мања одступања; – самостално разврстава отпад на предвиђена места ; -истезањем, савијањем и сабијањем одреди својства материјала. | -Примењује стечена знања о различитим врстама материјала у свакодневном животу; -самостално одабира материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета; –примењује знања о природним и вештачким материјалима; -истезањем, савијањем и сабијањем одреди својства материјала; – штедљиво троши производе које користи у свакодневним ситуацијама; -проналази нову намену коришћеним предметима; – самостално разврстава отпад на предвиђена места ; -изводи једноставне огледе пратећи упутства; |
Критеријуми оцењивања у настави Ликовне културе | |||
Учитељице:Катарина Јевтић, Јована Максимовић, | |||
Одељења: II1, II2, II3 | |||
Тема: ОБЛИЦИ | |||
Исходи : Користи информације о светлости и одабрана ликовна дела као подстицај за стваралачки радТумачи једноставне визуелне информације везане за облике које опажа у свакодневном животу.Природне облике надограђују, допуњују и на тај начин развијају комбинаторне способности ;Користи информације о особинама облика и контрасту у свом стваралачком раду.Разматра сам и са другима шта и како је учио и где та знања може применити.Изразава своје замисли одабраном ликовном техником.Примени стечена знања и доживљена искуства на новим задацима.Користи одабране информације као подстицај за стваралачки рад; Уочава визуелне супротности у свом окружењу и изрази одабраним материјалом и техникама свој доживљај и замисли.Преобликују материјале у занимљиве ликовне .целинеКористи материјал и прибор на безбедан и одговоран начинКористи материјал и прибор на безбедан и одговоран начин преобликује, самостално или у сарадњи са другима, материјале и предмете за рециклажу Изрази, одабраним материјалом и техникама, своје емоције, машту, сећања и замисли.Преобликује, самостално или у сарадњи са другима, материјале и предмете за рециклажуРазматра, сам или у групи, шта и како је учио/ла и где та знања може применити.Повезује уметничко занимање и одговарајуће продукте. | |||
Тема : ПРОСТОР Исходи: Повезује и примењује стечена знања из различитих области, да уређује простор у коме живи и да води рачуна о њему.Повезује уметничко занимање сценографа, костимографа, и одговарајуће продукте.Изражава говором, мимиком, и телом различита расположења, покрете и дешавања;Упоређује свој и туђ естетски доживљај простора, изрази, одабраним материјалом и техникама замисли; Тема : СПОРАЗУМЕВАЊЕ Исходи: Тумачи једноставне визуелне информације које опажа у свакодневном животу и користи их као подстицај за стваралачки радкористи материјал и прибор на безбедан и одговоран начинсе изрази, одабраним материјалом и техникаматумачи једноставне визуелне информације које опажа у свакодневном животукористи информације и одабрана ликовна дела као подстицај за стваралачки рад;тумачи једноставне визуелне информацијекористи материјал и прибор на безбедан, одговоран и креативан начин;изрази, одабраним материјалом и техникама, своје емоције, машту, сећања и замисли Тема: ЛИКОВНЕ ИГРЕ Исходи: изрази бојом, одабраним материјалом и техникама, своје емоције, машту, осећања и замисливајањем у глини изрази своје емоције, машту, осећања и замисликористи информације као подстицај за стваралачки рад;разматра, у групи, шта и како је учио/ла и где та знања може применити | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
Тема: Облици | |||
-Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. | -Ученик уз подстицај уочава и представља облике у простору. | – Самостално уочава и представља облике у простору; – спретно повезује облике у простору. | -Самостално уочава и представља облике у простору. -Креативно и јединствено ликовно повезује облике у простору. |
Тема: Простор –Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. | -Ученик уз подстицај уређује простор у коме живи, уочава и представља простор, облике и дешавања у њему. | -Самостално уређује простор у коме живи и води рачуна о њему; -Повезује уметничко занимање сценографа, костимографа и одговарајуће продукте; -спретно приказује свој доживљај простора. | -Самостално уређује простор у коме живи и води рачуна о њему; Повезује уметничко занимање сценографа, костимографа, и одговарајуће продукте. – Креативно и јединствено приказује свој доживљај простора. |
Тема: Споразумевање -Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. | -Тумачи уз подстицај једноставне визуелне информације. | -Самостално користи једноставне визуелне информације као подстицај за стваралачки рад. | -Самостално користи једноставне визуелне информације као постицај за стваралачки рад, приказујући свој доживљај креативно и јединствено. |
Тема: Ликовне игре –Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. | -Ученик уз подстицај изражава своје емоције и замисли користећи информације и различите материјале и технике. | -Самостално и спретно изражава своје емоције машту, осећања и замисли користећи различите материјале и технике примењујући стечено знање. | -Самостално, креативно и јединствено изражава своје емоције, машту, осећања и замисли користећи различите материјале и технике примењујући стечено знање. |
Критеријуми оцењивања у настави Физичког и здравственог васпитања – 2. разред | |||
Учитељице: Снежана Шапоњић, Суана Хоџић, Јадранка Васиљевић и Славиша Јањушевић | |||
Одељења:II1, ИО Сопотница, ИО Лучице ИО Дивци | |||
Тема:ФИЗИЧКЕ СПОСОБНОСТИ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: примени једноставне двоставне општеприпремне вежбе (вежбе обликовања); правилно дише током вежбања; разликује правилно од неправилног држања тела; успостави правилно држање тела; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
Тема: МОТОРИЧКЕ ВЕШТИНЕ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања; комбинује и користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу; одржава равнотежу у различитим кретањима; изведе кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу; изведе дечји и народни плес; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
– Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања уз помоћ; -Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу уз помоћ; – Одржава равнотежу у различитим кретањима; – Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз помоћ; – Изводи дечји и народни плес уз помоћ. | – Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања уз подстицај; – Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу уз подстицај; – Одржава равнотежу у различитим кретањима; – Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз подстицај; – Изводи дечји и народни плес уз подстицај. | – Правилно изводи вежбе, разноврсна природна и изведена кретања уз мања одступања; -Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу уз мања одступања; – Одржава равнотежу у различитим кретањима; – Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз мања одступања; – Изводе дечји и народни плес уз мања одступања. | -Поседује позитивно искуство успешности кроз овладавање правила елементарних и штафетних игара -Спретно учествује у елементарним и штафетним играма -Покретом изражава своје емоције и искуства, покрет усклађује са музиком -Вешто изводи сложеније форме природних облика кретања. |
Тема: ФИЗИЧКА И ЗДРАВСТВЕНА КУЛТУРА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: користи основну терминологију вежбања; поштује правила понашања у и на просторима за вежбање; поштује мере безбедности током вежбања; одговорно се односи према објектима, справама и реквизитима у просторима за вежбање; поштује правила игре; навија и бодри учеснике у игри на начин који никога не вређа; прихвати победу и пораз као саставни део игре и такмичења; уредно одлаже своје ствари пре и након вежбања; уочава улогу делова тела у вежбању; уочи промене у расту код себе и други; препозна сопствено болесно стање и не вежба када је болестан; примењује здравствено – хигијенске мере пре, у току и након вежбања; одржава личну хигијену; учествује у одржавању простора у коме живи и борави; наведе врсте намирница у исхрани; препознаје везу вежбања и уноса воде; повеже ходање и трчање са позитивним утицајем на здравље; препозна лепоту покрета у вежбању; се придржава правила вежбања; вреднује успех у вежбању; | |||
Довољан (2) | Добар (3) | врло добар (4) | Одличан (5) |
– Користи основну терминологију вежбања уз помоћ; – Поштује правила понашања у и на просторима за вежбање; – Поштује мере безбедности током вежбања; – Одговорно се односи према објектима, справама и реквизитима у просторима за вежбање; – Поштује правила игре; – Навија и бодри учеснике у игри на начин који никога не вређа; – Уредно одлаже своје ствари пре и након вежбања; | – Користи основну терминологију вежбања уз подстицај; – Уочава улогу делова тела у вежбању; – Уочи промене у расту код себе и других. | – Користи основну терминологију вежбања уз мања одступања; – Препознаје везу вежбања и уноса воде; – Наведе врсте намирница у исхрани. | – Користи основну терминологију вежбања – Повезује ходање и трчање са позитивним утицајем на здравље; – Препознаје лепоту покрета у вежбању; – Придржава се правила вежбања; – Вреднује успех у вежбању. |
Критеријуми оцењивања у настави Музичке културе – 2. разред | ||||
Учитељице: Снежана Шапоњић, Суана Хоџић, Јадранка Васиљевић и Славиша Јањушевић | ||||
Одељења:II1, ИО Сопотница, ИО Лучице ИО Дивци | ||||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) | |
ИЗВОЂЕЊЕ МУЗИКЕ | Пева песме по слуху, по сопственомизбору и изводи бројалице. | Пева једноставне песме у складу са текстом. | Пева дечије, уметничке и народне песме различитог садржаја и расположења у складу са текстом. Иизводи различите покрете на песме које пева и музику коју слуша. Свира пратњу за бројалице и песме на дечијим ритмичким инструментима. | Самостално пева дечије, уметничке и народне песме различитог садржаја и расположења у складу са текстом. Креира различите покрете на песме које пева и музику коју слуша. Свира и креира пратњу за бројалице и песме на дечијим ритмичким инструментима. |
СЛУШАЊЕ МУЗИКЕ | Препознаје различите тонске боје, гласове и инструменте у одређеним композицијама Препознаје различита темпа (брзо,споро) и динамичке разлике (гласно, тихо) | Препознаје различита темпа и динамику. | Разликује тонскебоје (гласове и инструменте). Препознаје слушане композиције. | Самостално изражава свој доживљај музике коју изводи или слуша. Препознаје слушане композиције на основу одломака. |
МУЗИЧКО СТВАРАЛАШТО | Опонаша звукове из непосредне околине спонтаном или договореном импровизацијом. | Изводи једноставне ритмичке пратње користећи различите изворе звука, глас, тело. Понавља већ осмишљен покрет. | Изводи ритмичке пратње користећи ритмичке инструменте Самостално креира покрет. | Користи различите изворе звука за креирање једноставних ритмичких и звучних ефеката као пратња за бројалице, песме. Самостално креира кореографију. |