Критеријум оцењивања за предмет Техника и технологија
Критеријуми и елементи оцењивања у настави техника и технологија
Основне школе „Бошко Буха“
Ученик се оцењује најмање 4 пута у полугодишту. Ученици се оцењују писмено (петнаестоминутне провере знања), усмено и кроз практичан рад. Наставник бележи активности и ангажовање на часу, као и учеников однос према раду. Сваку оцену (област) ученици могу да поправе и закључна оцена се изводи на основу аритметичке средине свих оцена у току полугодишта.
Оцену одличан (5) добија ученик који:
- у потпуности показује способност трансформације знања и примене у свим областима;
- у потпуности пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
- самостално изводи закључке који су заснoвани на подацима;
- самостално решава проблеме;
- показује изузетну самосталност код израде техничких цртежа, примењује правила котирања код израде техничких цртежа;
- самостално израђује практичне радове поштујући принципе економичног искоришћења материјала и рационалног одабира алата и машина примењујући процедуре у складу са принципима безбедности на раду;
- учествује у успостављању критеријума за вредновање, процењује свој рад и рад других и предлаже унапређења постојеће макете/модела;
- самостално одређује реалну вредност израђене макете/модела укључујући и оквирну процену трошкова;
Оцену врло добар (4) добија ученик који:
- у великој мери пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
- самостално изводи закључке који се заснивају на подацима;
- самостално решава проблеме;
- показује велику самосталност код израде техничких цртежа, примењује правила котирања код израде техничких цртежа;
- самостално израђује практичне радове поштујући принципе економичног искоришћења материјала и рационалног одабира алата и машина примењујући процедуре у складу са принципима безбедности на раду;
- учествује у успостављању критеријума за вредновање, процењује свој рад и рад других и предлаже унапређења постојеће макете/модела;
- самостално одређује реалну вредност израђене макете/модела укључујући и оквирну процену трошкова;
Оцену добар (3) добија ученик који:
- у довољној мери пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
- у довољној мери изводи закључке који се заснивају на подацима;
- делимично самостално решава поједине проблеме;
- показује делимични степен активности и ангажовања;
- делимично показује самосталност код израде техничких цртежа;
- делимично примењујеправила котирања код израде техничких цртежа;
- делимично показује самосталност када израђује практичне радове
поштујући принципе економичног искоришћења материјала и
рационалног одабира алата и машина, примењујући процедуре у складу
са принципима безбедности на раду;
- учествује у успостављању критеријума за вредновање, процењује свој рад и рад других и предлаже унапређења постојеће макете/модела;
- самостално одређује реалну вредност израђене макете/модела укључујући и оквирну процену трошкова;
Оцену довољан (2) добија ученик који:
- знања која је остварио су на нивоу репродукције, уз минималну примену;
- у мањој мери пoвeзуje чињeницe и пojмoвe – искључиво уз подршку наставника изводи закључке који се заснивају на подацима;
- понекад је самосталан у решавању проблема;
- показује мањи степен активности и ангажовања;
- искључиво уз помоћ наставника примењује правила котирања код израде техничких цртежа и практичних радова;
- уз помоћ наставника одређује реалну вредност израђене макете/модела укључујући и оквирну процену трошкова;
Недовољан (1) добија ученик који:
- знања која је остварио нису ни на нивоу препознавања и не показује способност репродукције и примене;
- не изводи закључке који се заснивају на подацима;
- критички не рaсуђуje;
- не показује интересовање за учешће у активностима нити ангажовање;
- не показује интересовање за израду техничких цртежа и практичних радова;
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена оставрености прилагођених циљева и исхода, који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Датум: 31. 01. 2022. Наставник: Миле Грујичић