Критеријум оцењивања за предмет Немачки језик
Бројчана оцена ученика обавезног предмета и изборног програма други страни језик
Ученик се оцењује бројчано из обавезних предмета и изборног програма други страни језик, у складу са законом и овим правилником. Бројчана оцена из обавезних предмета и изборног програма други страни језик, у току школске године, утврђује се на основу следећих критеријума: оствареност исхода, самосталност и ангажовање ученика.
Оцену одличан (5) добија ученик који:
– у потпуности показује способност трансформације знања и примене у новим ситуацијама;
– логички повезује чињенице и појмове;
– самостално изводи закључке који се заснивају на подацима;
– решава проблеме на нивоу стваралачког мишљења и у потпуности критички расуђује;
– показује изузетну самосталност уз изузетно висок степен активности и ангажовања.
Оцењују врло добар (4) добија ученик који:
– у великој мери показује способност примене знања и логички повезује чињенице и појмове;
– самостално изводи закључке који се заснивају на подацима;
– решава поједине проблеме на нивоу стваралачког мишљења и у знатној мери критички расуђује;
– показује велику самосталност и висок степен активности и ангажовања.
Оцену добар (3) добија ученик који:
– у довољној мери показује способност употребе информација у новим ситуацијама;
– у знатној мери логички повезује чињенице и појмове;
– већим делом самостално изводи закључке који се заснивају на подацима и делимично самостално решава поједине проблеме;
– у довољној мери критички расуђује;
– показује делимични степен активности и ангажовања.
Оцену довољан (2) добија ученик који:
– знања која је остварио на нивоу репродукције, уз минималну примену;
– у мањој мери логички повезује чињенице и појмове и искључиво уз подршку наставника изводи закључке који се заснивају на подацима;
– понекад је самосталан у решавању проблема и у недовољној мери критички расуђује;
– показује мањи степен активности и ангажовања.
Недовољан (1) добија ученик који:
– знања која је остварио нису ни на нивоу препознавања и не показује способност репродукције и примене;
– не изводи закључке који се заснивају на подацима;
– критички не расуђује;
– не показује интересовање за учешће у активностима нити ангажовање.