Тематски дан „Јесен“ у ИО Дивци
У петак 22.11.2024. у ИО Дивци, са ученицима четвртог разреда одржан је тематски дан на тему „Јесен“.
Тема „Јесен“ одабрана је у оквиру распореда часова из 4 наставна предмета (српски језик, математика, ликовна култура).
На часу српског језика обрађена је песма „Јесен“ Војислава Илића. Час је започео решавањем ребуса где је решење јесен. Затим мотивацију постижем пуштањем композиције о јесени: Jesen Hit pesmica za decu – YouTube; нзвођен разговор о теми музичке композиције, ритму; подсећање ученика на годишње доба и промене у природи;
Песма је обрађена по дидактичкој методичкој анализи, постављање питања, закључивањем изношењем теме, мотива, песничких слика и стилске фигуре.
На крају часа ученици су илустровали песму.
На часу математике обрађено је Дељење вишецифрених бројева вишецифреним. Наставни листићи и текст задатака прилагођен је за јесен. У завршном делу рађена је откривалица ,где су ученици решавањем задатак дошли до слике песника Војислава Илића обрађен на претходном часу.
Из ликовне културе обрађена је Светлина ( комплементарне боје). После разговора о комплементарним бојама и светлином, ученици су имали прилику да темпером прикажу јесење воће које је постављено у корпи на столу.
На крају часа, по завршетку радова, ученици су појели јабуке као здраво воће које треба конзумирати сваког дана.
Примењена су дидактичко-методичка решења на часу. Кроз питања и одговоре истакнут је циљ тематског дана и проширили знања о јесени. Коришћен је фронтални и индивидуални облик рада, с обзиром да наставу похађају 3 ученика. Корелација на часовима била је са Природом и друштвом, Музичком културом и Ликовном културом.
Од метода рада примењене су: монолошка, дијалошка, илустративна, демонстративна, метода писаних радова. Компетенције које су развијене овом темом су: компетенција за целоживотно учење, комуникација, сарадња и естетичка.
Ученици су били веома активни у раду и показали су велико интересовање и задовољство у току часова. Решавали су задатке и образлагали на који начин су дошли до решења. Ученици су повезивали ново градиво са искуством и претходно наученим. У процесу учења повезивали су наставне садржаје са примерима из свакодневног живота, али и садржаје из различитих области.
Остварени су следећи задаци: осамостаљивање ученика у процесу стицања и проширивања знања, испољавање креативности, подстицање сарадње међу ученицима, пружање помоћи ученицима који спорије напредују од стране ученика који брже напредују. Учитељица је прилагодила рад на часу образовно-васпитним потребама ученика. Темпо рада је прилагођен индивидуалним карактеристикама ученика.



