Тематски дан „Јесен“ у матичној школи
У првом разреду 23. 10. 2024. године одржан је тематски дан „Јесен“. Тема „Јесен“ обрађена је у оквиру распореда часова: српски језик, математика, ликовна култура и физичко и здравствено васпитање.
Српски језик: Вежбамо читање и писање ( утврђивање). Ученици су имали задатак да из корпе извлаче слова и од тих слова саставе реч. Дата реч је ЈЕСЕН, која се налази на табли и најављује тему дана. Затим су ученици излазили пред таблу писали реченице о јесени које им је учитељица диктирала, а затим преписивали у свеске.
Математика: број 2 ( обрада). Учитељица је разговором о јесењим плодовима и показујући по колико воћа има у корпи истакла наставну јединицу. Након чега су ученици у свесци нацртали три скупа са по два елемента ( јесењи плодови). Затим су радили задатке на наставном листићу који су у складу са темом.
Ликовна култура: Чудесни свет облика ( обрада), ученици су имали задатак да илуструју Јесен.
Физичко и здравствено васпитање: Елементарне игре: сакупљање јесењих плодова. У школској башти су разбацани жиреви, ораси, шипурак… Ученици су подељени у две групе и имали су задатак да сакупе јесење плодове у корпе. Победник је она група која више сакупи.
Игра “ Иде маце око тебе“ . Ученици седе у кругу са испруженим ногама и рукама иза леђа. Један ученик носи јабуку и оставља јабуку иза ученика.
Ученик иза ког је јабука покушава да ухвати ученика. Ученици су учествовали у раду и били су заинтересовани за овај тематски дан. Успешно су решавали задатке, писали и читали реченице, учествовали у разговору, били креативни у раду и активни на часу физичког и здравственог васпитања.
Кроз питања и одговоре јасно су истакнут циљеви часа. Темпо рада је прилагођен потребама ученика. Примењене су различите методе( монолошка, дијалошка, илустративна, демонстративна, метода писаних радова) и облици рада ( индивидуални, фронтални, усмено излагање). Примењена су наставна средства: наставни листићи, бојице.
Васпитно- образовни рад је прилагођен потребама ученика.
Компетенције које се развијају: за целоживотно учење, компетенције за комуникацију, сарадњу и естетичка. Ученици међусобно сарађују, уче једни од других и развијају такмичарски дух.