Педагошко-психолошка радионица ,,Имам црва у стомаку“
24. октобрa одржана је Психолошко-педагошка радионица у оквиру пројекта Обогаћени једносменски рад под називом ,, Имам црва у стомаку”. Циљ ове радионице био је разумевање сложености емоције љубави у партнерским односима, као и препознавање одлика љубави на емоционалном и понашајном нивоу. Исход ове радионице је способност ученика да препозна разлику између љубави и заљубљености.
У уводном делу радионице, реализатор и водитељ радионице педагог школе, ученицима је предочила неке занимљивости о љубави користећи се издањем Зорана Миливојевића ,,Формуле љубави”.
У централном делу радионице педагог је, користећи технику брејнсторминга (brainstorming) постављала следећа питања ученицима:
- Које врсте љубави постоје?
- Зашто заволимо неког дечка или девојку?
- Како љубав изгледа, шта за људе који воле некога она представља?
- Игра асоцијација – која прва реч вам падне на памет када чујете реч ,,љубав“?
- Да ли су љубав и заљубљеност исто?
Педагог је забележила одговоре ученика на паноу, затим је заједно са ученицима обављена класификација асоцијативних речи нпр. оних који показују осећање, понашање, мисао или негацију љубави. Ова класификација је код ученика подстакла жељу за дискусијом на тему љубави и заљубљености и показала да је љубав сложена емоција. Након дискусије ученика педагог је ученицима објаснила сложеност емоције љубави, њеног тешког дефинисања, тешког раздвајања од заљубљености и указала на то да су многи писци и песници покушали да дају дефиницију љубави али да је на крају прави закључак да свако од нас може дати неку своју дефиницију љубави.
После сумирања одговора на питање да ли су љубав и заљубљеност исто педагог је позвала ученике да замисле дечка или девојку како изговарају неке реченице о љубави или заљубљености (реченице су ученици добили као прилог ове радионице а имали су могућност да и сами креирају неку реченицу). Задатак ученика је био да процене да ли њихове изјаве које су одабрали одликују љубав или заљубљеност. Педагог је креирала три категорије одговора: Љубав, Заљубљеност, Не могу да се одлучим и смештала одговоре ученика у одговарајуће категорије према мишљењу већине учесника радионице.
На крају радионице разговарало се о утисцима и испуњености очекивања које је са собом носила ова радионица.