Тематски дан-Дан здравља
Светски дан здравља обележава се свске године, 7. Априла, под покровитељством Светске здравствене организације. Одлука да се овај дан обележава као Светски дан здравља донесена је на првој скупштини ове организације, одржаној од 24. јунa до 24. јулa 1948. године у Женеви. Обзиром да је ове године 7. Април, био недеља, ученици другог разреда матичне школе у Ивању, обележили су овај датум 8. Априла. Часови који су обухваћени овим тематским датом су: Српски језик Матрматика, Свет око нас, Физичко васпитање и Слободне активности
Уводни час Српског језика, посветили смо разговору о томе шта је здравље. Одговора је било различитих, али међу најзанимљивијим се истакли:
- Здравље је, када нам за рођендан пожеле ,,Да смо живи и зрави”;
- Здравље је када нисмо болесни;
- Здравље је када не идемо код доктора;
- Здравље је када се здраво хранимо.
Након тога, уследило је питање шта је то здрава храна, на шта су одговорили да у здраву храну убрајамо воће и поврће. Када сам их питала шта значи да се нездраво хранимо, рекли су да је то када једемо што више слаткиша, пију газиране сокове, једу шећер и чоколаду. Пошто смо дошли до кључног појма за данашњи час, најавила сам им да ћемо учити нови драмски текст ,,Слатка математика“ од Ане Миловановић. Записујемо наслов, а затим читам драмски текст. На прво читање, ученици су се смејали, и рекли да је текст јако смешан. Занимљиво им је како је Весела надмудрила Мирка и појела му целу чоколаду, објашњавајући појам половине и четвртине, а затим дошла и до нуле. Прочитали смо текст још једном, а затим сам их питала да ли би девојчица реаговала овако да је уместо чоколаде, била јабука, банана, паприка или парадајз. Њима је и то питање било симпатично и рекли да у том случају, Весела не би преузела улуго учитељице и не би објашњавала математику дечаку. Након тога, причали су своје анегдоте које се тичу чоколаде.
На часу математике, учили смо нову наставну јединицу ,,Писање двоцифрених бројева у облику производа и збира”. Током објашњења, користили смо различите примере, али смо се задржали на здравој храни, па је један од њих гласио:
У три линије, има по 10 јабука. На тањиру је још 6 јабука. Колико укупно има јабука?
Решавањем овог задатка приступамо на два начина:
(10+10+10)+6=30+6=36
3*10+6=30+6=36
Одговор Укупно има 36 јабука.
На трећем часу, из Света око нас, ученици су радили контролни задатак. Међу понуђеним задацима, било је да напишу шта убрајамо у воће, а шта у поврће и због чега човек гаји биљке (ради лечења, да би био здрав).
Физичко васпитање смо имали напољу. На питање, да ли је битно да будемо на свежем ваздуху и због чега, ученици су закључили да је, поред здраве хране, битна и физичка активност, вежбе, игра..
Пети час су биле Слободне активности. Пошто је наставна јединица гласила ,,Светски Дан здрва”, ученици су имали задатак да на папир А4 формата, пресавију на пола. На једној страни су писали оно што је здраво у исхрани да примењујемо, а ма другој, нездрава храна или пиће.
Компетенције које су развијене обележавањем овог тематског дана су следеће:
- Одговоран однос према здрављу;
- Одговоран однос према околини;
- Компетенција за решавање проблема;
- Компетенција за комуникацију;
- Естетичка компетенција;
- Креативност;
- Компетенције за сарадњу;
ЗАКЉУЧАК: Дан здравља у нашем одељењу прошао је јако активно. Ученици су радо поделили своја мишљења и искуства о здравој и нездравој храни, о томе колико се и у којој мери придржавају правилне исхране и колико једу слаткише. У данашњи дан смо ушли “Слатко” обрађивајући драмски текст, који је изазвао пуно смеха, коментара и пошалице. На математици смо сабирали и множили јабуке, а на свету око нас проверавали знање, које се тицало и воћа, поврћа, житарица и лековитих биљака. Физичко васпитање смо провели и природи, на свежем ваздуху и утврдили колико је физичка активност битна за здравље и наш организам. Овај дан смо завршили часом Слободних активности, где су ученици писали и илустровали шта је то здраво, а шта није.
Коришћене методе током реализације овог тематског дана су: дијалошка, текстуална, метода читања и рада на тексту, метода писаних и илустрованих радова и жива реч. Такође, придржавали смо се и следећих наставних средстава: Читанка, свеска, бојице, папир А4 формата.
Што се тиче обука рада, коришћени су индивидуални, фронтални и рад у пару.