nedelja, februar 25, 2024
Вести

Обогаћени једносменски рад ,,Педагошко-психолошка радионица“ -Како да тражимо оно што желимо-

У уводном делу радионице педагог школе, водитељ радионице, је разговарао са ученицима на који начин траже оно што желе. Јесу ли дошли до закључка који начин се показао најуспешнијим. Педагог је на табли написао колону са успешним и безуспешним начинима како тражити нешто што желиш и питао ученике који је најбољи начин да добију оно што желе. Затим се разговарало о томе да ли се увек осећају добро када нешто траже на одређени начин. Постоји ли начин да када се нешто тражи ту ситуацију прати то да се осећате добро и мислите лепо о себи – било је питање педагога ученицима (учесницима радионице).

Ученици су ушли у дискусију у вези са постављеним питањима, давали су и шаљиве одговоре тако да је целу радионицу пратила опуштајућа атмосфера. Углавном су  одговори били да оно што траже, траже искрено и директно.

Затим су им подељени штампани кораци ,,Како тражити оно што желимо?“ (5 корака):

1. Требате знати да су ваше потребе важне. Имате право да тражите оно што желите.

 2. Држите се усправно(седите или стојите исправљених леђа).

3. Гледајте директно у очи.

 4. Говорите нормалним тоном гласа.

5. Будите искрени и директни.

После прочитаног материјала ученици су увидели да су на исправан начин тражили оно што желе. Изабрани су парови ученика где је  један ученик тражио нешто по властитом избору од другог учениика користећи пет корака које су добили одштампано на папиру. Ученик је описивао шта жели и зашто му је тешко то да пита, зашто му је то важно и зашто можда избегава то да тражи. Затим то исто је поновио други ученик у пару. Остали ученици су пратили да ли се тражење одвијало у складу са навединих 5 корака.

После вежбе са више парова донет је закључак да је сасвим у реду да тражимо оно што желимо али да не треба очекивати да то увек и добијемо. Затим следећи закључак је да се осећамо боље када нешто тражимо на достојанствен начин а све то да прати узајаман однос поштовања.

Реализацијом ове радионице ученици су спремни да траже оно што желе користећи пет корака.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *