Реализације радионице на тему Емпатија
На основу препорука Министарства просвете, а полазећи од основних циљева образовања и васпитања, првенствено ради обезбеђивања добробити и подршке целовитом развоју ученика, обезбеђивању подстицајног и безбедног окружења, развијања ненасилног понашања и успостављања нулте толеранције према насиљу стручни сарадник – педагог школе, Ивана Безаревић, реализовала је радионицу за ученике од другог до петог разреда.
Тема радионице је Емпатија у оквиру радионица социјалних и комуникацијских вештина.
Циљ радионице је развијање емпатије код ученика.
Исходи учења: објаснити шта је емпатија, како све можемо прихватати друге, вежбати емпатију.
Радионица је успешно реализована кроз различите облике рада (индивидуални рад, разговор, тематске дискусије). У уводном делу радионице реализована је игра осећајне столице са јасним инструкцијама где је долазило до смешних, али поучних ситуација, затим игра срећна лоптица у којој су деца хватањем лоптице довршавала моју већ започету реченицу (Тужан/тужна сам када… и Срећан/срећна сам када…). Кроз ове две игре ученици су схватили да се не осећамо сви увек исто и да нас различити догађаји могу чинити и срећнима и тужнима. У даљем току радионице ученици су цртали своје осећаје и емоције (три смајлија), одговарали на емпатичне ситуације и на крају коментарисали и размењивали мишљења и утиске. На крају радионице ученици су попунили евалуациони листић на основу кога ће педагог одредити тему следеће радионице за ученике.