Критеријуми оцењивања за први разред
Критријуми оцењивања ученика у I разреду основне школе 2021/22
Ученици првог разреда оцењују се описном оценом орјентисаном ка исходима, из свих наставних предмета.
СРПСКИ ЈЕЗИК
Циљ наставе српског језика у првом разреду јесте:
– да ученик савлада технику читања и писања на елементарном нивоу, као и да постакне коришћење језичких коментенције за организовање и проширивање сопствених знања и изражавање искуства
Задаци:
- усвајање правилног изговарања гласова, гласовних скупова, речи и реченица
• савладавање технике читања и писања на ћириличком писму
• навикавање на употребу књижевног језика у говору и писању
• формирање навике за читко, уредно и лепо писање
• поступно увођење у доживљавање и разумевање књижевних текстова
• уочавање врста књижевних дела према захтевима програма
• усвајање основних књижевнотеоријских и функционалних појмова према захтевима програма
- оспособљавање за усмено и писмено препричавање, причање и описивање према захтевима програма.
Ученици се у току године оцењују на следеће начине:
- евидентираним писменим проверама
- усменом провером
- ангажовањем и односом према раду на настави ( активност на часу, израда домаћих задатака,
ангажовање у пројектима, сарадња у групи, припремљеност за час, уредност…)
ОБЛАСТ / ТЕМА | ИСХОДИ по завршетку разреда ученик ће бити у стању да: | |
Почетно читање и писање | – Разликује изговорене речи и реченице. – Пише елементе слова. – Уочава позицију гласова у речи која је изговорена и позицију слова у речи која је написана. Раставља речи на гласове. – Речи које су растављене на гласове слива у целину. – Разликује изговорени глас и написано слово. – Правилно пише штампана слова ћириличног писма. – Разликује написане речи и реченице. – Влада основном техником писања штампаног ћириличног текста. Пише читко и уредно. – Влада основном техником читања штампаног ћириличног текста. Гласно чита, правилно са разумевањем. Тихо чита са разумевањем прочитаног. – Разуме оно што прочита. – Правилно изговара све гласове. – Правилно пише писана слова ћириличног писма. – Влада основном техником писања писаног ћириличног текста. Пише читко и уредно – Влада основном техником читања писаног ћириличног текста. – Гласно чита, правилно са разумевањем. Тихо чита са разумевањем прочитаног. | |
Књижевност | – Активно слуша и разуме садржај књижевноуметничког текста који му се чита. – Препознаје песму. – Напамет говори краће песме. – Проналази информације експлицитно изнете у тексту. – Уочава битне појединости у описима бића и природе. – Уочава стих и строфу. – Уочава непознате речи у песми и пита учитеља за њихово објашњење. – Препознаје и доживљава мелодичност песме. – Доводи садржај песме у везу са илустрацијама. – Препознаје причу. – Одређује главни догађај, време (редослед догађаја) и место дешавања у вези са прочитаним текстом. – Уочава ликове и прави разлику између позитивних и негативних оспобина. – Изражава своје мишљење о понашању ликова у књижевном делу. – Проналази информације експлицитно изнете у тексту. – Препознаје басну и разуме њено значење. – Обликује усмену поруку служећи се одговарајућим речима. – Препознаје загонетку и разуме њено значење. – Препознаје драмски текст. Зна правила понашања у позоришту. – Реализује стваралачке активности (сценски наступ, драмска игра, драмски дијалози, коментарисање и сл.) – Упознаје живот знаменитих личности српске културе. – Стиче читалачке навике. – Уочава догађаје, просторне и временске односе и битне појединости у описима бића и природе. | |
Језик (граматика, правопис, ортоепија) | – Разликује реченице као обавештења, питања и заповести према изговору и препознавањем у тексту. – Правилно употребљава велико слово (на почетку реченице, у писању личних имена и презимена, једночланих назива насеља). – Зна правилно потписивање (име, па презиме). – Правилно употребљава тачку, упитник и узвичник на крају реченице,односно зна место и функцију тачке,упитника и узвичника. | |
Језичка култура (говорење, слушање, писање, читање) | – Усавршава говор, слушање, читање и писање. – Развија комуникативне способности (у вођеном разговору о одређеној теми одговара на питања, поставља питања и износи своје мишљење и ставове; учтиво започиње разговор; размењује информације, обликује усмену поруку). – Прича о доживљајима и догађајима. – Саставља и прича причу на основу слика. – Рецитује. – Богати речник (усваја нове речи). – Учествује у сценском извођењу драмских текстова из школске лектире. – Препричава краће текстове из школске лектире. – Описује бића, предмете и природу на основу слика и/или сопственог искуства. – Пажљиво и културно слуша саговорника. У наставном контексту слуша интерпретативно читање и казивање књижевних текстова, шта други говоре и то потврђује репродуковањем или парафразирањем слушне поруке, као и поступањем по усменим инструкцијама и молбама одраслих и вршњака. – Репродукује аудио-визуелне записе. – Пише реченице/кратак текст по диктату. – Пише краће текстуалне целине о сликама, поводом књижевног текста, о сопствениом искуству, о доживљају. – Решава ребусе и укрштене речи. – Спаја више реченица у целину. – Пише поруке којима износи информације из свакодневног школског живота. – Пише списак за куповину. – Чита књижевне текстове, позивнице, спискове, текстове у табели, распоред часова. |
МАТЕМЕТИКА
Циљ наставе и учења математике је да ученик, овладавајући математичким концептима, знањима и вештинама, развије основе апстрактног и критичког мишљења, позитивне ставове према математици, способност комуникације математичким језиком и писмом и примени стечена знања и вештине у даљем школовању и решавању проблема из свакодневног живота, као и да формира основ за даљи развој математичких појмова.
Задаци
Ученици треба да: препознају, разликују и исправно именују облике предмета, површи и линија;· посматрањем и цртањем упознају тачку и дуж и стекну умешност у руковању лењиром;· на једноставнијим, конкретним примерима из своје околине уочавају односе између· предмета по облику, боји и величини; -успешно одређују положај предмета према себи и предмета према предмету;· уочавају разне примере скупова, припадање елемената скупу и користе речи: „скуп“ и· „елемент“, усвајајући значење везивањем за примере из природног окружења детета; науче да броје, читају, записују и упоређују бројеве до 100, као и да исправно· употребљавају знаке једнакости и неједнакости; савладају сабирање и одузимање до 100 (без прелаза преко десетице), разумеју поступке· на којима се заснивају ове операције, схвате појам нуле и уочавају њено својство у сабирању и одузимању, упознају термине и знаке сабирања и одузимања; науче да правилно користе изразе „за толико већи“ и „за толико мањи“; упознају (на примерима) комутативност и асоцијативност сабирања (без употребе ових· назива); савладају таблицу сабирања и да до нивоа аутоматизације усвоје технику усменог· сабирања једноцифрених бројева и одговарајуће случајеве одузимања; одређују непознати број у одговарајућим једнакостима искључиво путем „погађања“;· успешно решавају текстуалне задатке (с једном и две операције) у оквиру сабирања и· одузимања до 100 (помоћу састављања израза, као и обратно, да на основу датог израза умеју да састављају одговарајуће задатке); упознају метар, динар и пару.·
Ученици се у току године оцењују на следеће начине:
– евидентираним писменим проверама
– усменом провером
– ангажовањем и односом према раду на настави ( активност на часу, израда домаћих задатака, ангажовање у пројектима, сарадња у групи, припремљеност за час, уредност…)
ОБЛАСТ / ТЕМА | ИСХОДИ по завршетку разреда ученик ће бити у стању да: | |
ГЕОМЕТРИЈА: ВЕЛИЧИНА, ПОЛОЖАЈ И ОБЛИК ПРЕДМЕТА | – одреди међусобни положај предмета и бића и њихов положај у односу на тло; – упореди предмете и бића по величини; – уочи и именује геометријске облике предмета из непосредне околине; – именује геометријска тела и фигуре; – групише предмете и бића са заједничким својством; – сложи/разложи фигуру која се састоји од познатих облика. | |
ГЕОМЕТРИЈА: ЛИНИЈА | – разликује криву, праву, изломљену, затворену и отворену линију; – црта праву линију и дуж помоћу лењира. | |
БРОЈЕВИ | – броји унапред и уназад и са прескоком; – прочита, запише, упореди и уреди бројеве прве стотине и прикаже их на бројевној правој; – користи редне бројеве; – разликује парне и непарне бројеве, одреди највећи и најмањи број, претходника и следбеника; – користи појмове сабирак, збир, умањеник, умањилац, разлика; – сабира и одузима два једноцифрена броја не записујући поступак; – сабира и одузима до 100 без прелаза преко десетице; – растави број на сабирке и примени замену места и здруживање сабирака ради лакшег рачунања; – реши текстуални задатак са једном операцијом; – разликује новчане апоене до 100 динара и упореди њихову вредност; – правилно уочи и одреди следећи члан започетог низа; – прочита и користи податке са једноставнијег стубичног и сликовног дијаграма или табеле. | |
МЕРЕЊЕ И МЕРЕ | – измери дужину задатом, нестандардном јединицом мере; – преслика тачке и фигуре у квадратној мрежи на основу задатог упутства. |
СВЕТ ОКО НАС
Циљ наставе и учења предмета Свет око насјесте упознавање себе, свог природног и друштвеног окружења и развијање способности за одговоран живот у њему.
Задаци:
Развијање техника сазнајног процеса: посматрање, уочавање, упоређивање, класификовање,· именовање; формирање елементарних научних појмова из природних и друштвених наука;· подстицање дечијих интересовања, питања, идеја и одговора у вези са појавама, процесима и· ситуацијама у окружењу у складу са њиховим когнитивно-развојним способностима; подстицање и развијање истраживачких активности деце;· подстицање уочавања једноставних узрочно-последичних веза, појава и процеса, слободног· исказивања својих запажања и предвиђања; решавање једноставних проблем-ситуација кроз огледе, самостално и у тиму;· развијање одговорног односа према себи и окружењу и уважавање других;· разумевање чињенице да је човек део природе и да својим поступцима утиче на природу, као и· развијање способности препознавања човековог утицаја на здравље и животну средину.
Ученици се у току године оцењују на следеће начине:
– евидентираним писменим проверама
– усменом провером
– ангажовањем и односом према раду на настави ( активност на часу, израда домаћих задатака, ангажовање у пројектима, сарадња у групи, припремљеност за час, уредност…)
– извођењем закључака на основу података
– развијањем стваралачког и критичког мишљења
OБЛАСТ / ТЕМА | ИСХОДИ по завршетку разреда ученик ће бити у стању да: | |
ЈА И ДРУГИ | – препозна и искаже радост, страх, тугу и бес, уважавајући себе и друге; – правовремено и примерено ситуацији искаже своје основне животне потребе за храном, водом и одласком у тоалет; – уважава различитости својих вршњака и других људи; – придржава се договорених правила понашања у школи и прихвата последице ако их прекрши; – сарађује са вршњацима у заједничким активностима; – одржава личну хигијену и адекватно се одева ради очувања здравља; – чува своју, школску и имовину других; – примењује правила безбедног понашања на путу од куће до школе приликом кретања улицом са тротоаром и без њега и приликом преласка улице. | |
РАЗНОВРСНОСТ ПРИРОДЕ | – прати инструкције одраслих у опасним ситуацијама: поплава, земљотрес, пожар; – својим речима опише пример неке опасне ситуације из свог непосредног окружења; – препознаје облике појављивања воде у непосредном окружењу: потоци, реке, баре, језера; – препознаје изглед земљишта у непосредном окружењу: равница, брдо, планина; – идентификује биљке и животиње из непосредног окружења на основу њиховог спољашњег изгледа; – уочава разноврсност биљака и животиња на основу спољашњег изгледа; – препознаје главу, труп, руке и ноге као делове тела и њихову улогу у свом свакодневном животу; – препознаје улогу чула вида, слуха, мириса, укуса и додира у свом свакодневном функционисању и сазнавању окружења; – штеди воду и одлаже отпад на предвиђена места; – не угрожава биљке и животиње у непосредном окружењу; – учествује у извођењу једноставних огледа којима испитује природне феномене. | |
ЧОВЕК СТВАРА | – посматрањем и опипавањем предмета одреди својства материјала: тврдо-меко, провидно- непровидно, храпаво-глатко; – разликује природу од производа људског рада на примерима из непосредног окружења. | |
СНАЛАЖЕЊЕ У ПРОСТОРУ И ВРЕМЕНУ | – снађе се у простору помоћу просторних одредница: напред-назад, лево-десно, горе-доле и карактеристичних објеката; – одреди време својих активности помоћу временских одредница: делови дана, обданица и ноћ, дани у недељи, пре, сада, после, јуче, данас, сутра, прекјуче, прекосутра. |
ЛИКОВНА КУЛТУРА
ЦИЉ учења предмета ликовна култура је да се ученик, развијајући стваралачко мишљење и естетичке критеријуме кроз практични рад, оспособљава за комуникацију и да изграђује позитиван однос према култури и уметничком наслеђу свог и других народа.
Задаци
У првом разреду треба: оспособљавати ученика да се служи средствима и техникама ликовно – визуелног· изражавања који су доступни његовом узрасту; стварати услове за креативно опажање и тумачење предвиђених садржаја у првом· разреду (облике и њихове квалитете, односе у видном пољу, светло и сенку, тактилност, цртани филм и стрип, разликовање појединих средина, дизајн, перформанс, преобликовање материјала или предмета њиховим спајањем); мотивисати ученика да се слободно ликовно-визуелно изражава, својствено узрасту и· индивидуалној способности и да маштовито представља свет око себе.
Ученици се у току године оцењују на следеће начине:
– ангажовањем и односом према раду на настави ( активност на часу, ангажовање , сарадња у групи, припремљеност за час, уредност…)
– умешност при примени техника
– креативност, маштовитост, оригиналност…
– развијање критичког мишљења о раду других (естетска анализа)
ОБЛАСТ / ТЕМА | ИСХОДИ по завршетку разреда ученик ће бити у стању да: | |
ЛИКОВНА КУЛТУРА И ОКРУЖЕЊЕ | – опише, својим речима, визуелне карактеристике по којима препознаје облике и простор; – пореди своје утиске и утиске других о уметничким делима, изгледу објеката/ предмета и облицима из природе и окружења; – одреди, самостално и у сарадњи са другима, положај облика у простору и у равни; – користи материјал и прибор у складу са инструкцијама; – изрази, материјалом и техником по избору, своје замисли, доживљаје, утиске, сећања и опажања; – преведе једноставне појмове и информације у ликовни рад. – повеже одабрану установу културе са њеном наменом; – поштује договоре и правила понашања и облачења приликом посете установама културе. | |
ОБЛИЦИ У СВЕТУ ОКО МЕНЕ | – опише, својим речима, визуелне карактеристике по којима препознаје облике и простор; – пореди своје утиске и утиске других о уметничким делима, изгледу објеката/ предмета и облицима из природе и окружења; – одреди, самостално и у сарадњи са другима, положај облика у простору и у равни; – користи материјал и прибор у складу са инструкцијама; – изрази, материјалом и техником по избору, своје замисли, доживљаје, утиске, сећања и опажања; – црта на различитим подлогама и форматима папира; – опише, својим речима, визуелне карактеристике по којима препознаје облике и простор; – обликује једноставне фигуре од меког материјала; – одабере,самостално,начин спајања најмање два материјала; – преведе једноставне појмове и информације у ликовни рад; – преобликује, сам или у сарадњи са другима, употребне предмете мењајући им намену. | |
ОБЛИКОВАЊЕ | – опише, својим речима, визуелне карактеристике по којима препознаје облике и простор; – пореди своје утиске и утиске других о уметничким делима, изгледу објеката/предмета и облицима из природе и окружења; – одреди, самостално и у сарадњи са другима, положај облика у простору и у равни; – црта на различитим подлогама и форматима папира; – користи материјал и прибор у складу са инструкцијама; – преведе једноставне појмове и информације у ликовни рад; – доживљаје, утиске, сећања и опажања. – преведе једноставне појмове и информације у ликовни рад; – изрази, материјалом и техником по избору, своје замисли, доживљаје, утиске, сећања и опажања. – одабере, самостално, начин спајања најмање два материјала; – преобликује, сам или у сарадњи са другима, употребне предмете мењајући им намену. | |
СПОРАЗУМЕВАЊЕ | – опише, својим речима, визуелне карактеристике по којима препознаје облике и простор; – пореди своје утиске и утиске других о уметничким делима, изгледу објеката/предмета и облицима из природе и окружења; – одреди, самостално и у сарадњи са другима, положај облика у простору и у равни.; – црта на различитим подлогама и форматима папира; – користи материјал и прибор у складу са инструкцијама; – изрази, материјалом и техником по избору, своје замисли, доживљаје, утиске, сећања и опажања – обликује једноставне фигуре од меког материјала; – одабере,самостално,начин спајања најмање два материјала; – преведе једноставне појмове и информације у ликовни рад. |
МУЗИЧКА КУЛТУРА
ЦИЉЕВИ наставе и учења Музичке култура је у првом разреду је неговање способности извођења музике -стицање навика слушања музике,подстицање доживљаја и оспособљавање за разумевање музичких порука; -подстицање старалачког ангажовања у свим музичким активностима; -упознавање традиционалне и уметничке музике свога и других народа; -развијање критичког мишљења; -упознавање основа музичке писмености и изражајних средстава музичке уметности; -певање песама по слуху; -слушање вредних дела уметничке и народне музике; -свирање на дечијим музичким инструментима; -извођење дечије,народне и уметничке музике
Задаци
Ученици треба да: певају по слуху;
· слушају вредна дела уметничке и народне музике;
· изводе музичке игре;
· свирају на дечјим музичким инструментима.
Ученици се у току године оцењују на следеће начине:
– усменом провером ( певање по слуху)
– ангажовањем и односом према раду на настави ( активност на часу, сарадња у групи, припремљеност за час, уредност…)
– развијањем естетског и критичког мишљења
– извођење музичких игара
– препознавање и илустрација слушаних дела
ОБЛАСТ / ТЕМА | ИСХОДИ по завршетку разреда ученик ће бити у стању да: | |
СЛУШАЊЕ МУЗИКЕ | – објасни својим речима утиске о слушаном делу, особине тона, доживљај прегласне музике и њеног утицаја на тело и зашто је тишина важна; – разликује одабране звукове и тонове, певање/свирање; хор /један певач/група певача; оркестар /један свирач/група свирача, боју различитих певачких гласова и инструмената и музичке изражајне елементе; – препозна музички почетак и крај и понављање теме или карактеристичног мотива у слушаном делу; – повезује музичко дело у односу на њему блиске ситуације, врсту гласа и боју инструмента са карактером дела; – поштује договорена правила понашања при слушању музике; – користи самостално или уз помоћ одраслих, доступне носиоце звука; – изговара у ритму уз покрет бројалице; – пева по слуху песме различитог садржаја и расположења; – пева по слуху уз покрет народне песме, музичке игре; – примењује правилан начин певања и договорена правила понашања у групном певању и свирању; – свира по слуху звучне ономатопеје и илустрације, ритмичку пратњу уз бројалице и песме, једноставне аранжмане, свирачке деонице у музичким играма; – повезује почетне тонове песама-модела и једноставних наменских песама са бојама, ритам са графичким приказом; – објашњава својим речима доживљај свог и туђег извођења; – учествује у школским приредбама и манифестацијама; – направи дечје ритмичке инструменте; – ствара звучне ефекте, покрете уз музику, мању ритмичку целину помоћу различитих извора звука, ритмичку пратњу за бројалице, песме и музичке игре помоћу различитих извора звука, музичко питање и одговор на ритмичким удараљкама, једноставну мелодију на краћи задати текст; – изабере према литерарном садржају одговарајући музички садржај… | |
ИЗВОЂЕЊЕ МУЗИКЕ | ||
МУЗИЧКО СТВАРАЛАШТВО |
ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ
ЦИЉЕВИ наставе и учења предмета Физичког и здравственог васпитање у првом разреду су:
Подстицање раста,развоја и утицање на правилно држање тела; – развој и усавршавање моторичких способности; – стицање моторичких учења која су,као садржаји,утврђени програмом физичког васпитања и стицање теоријских знања неопходних за њихово усвајање – оспособљавање ученика да стечена знања,умења и навике користе у свакодневним условима живота и рада; – стицање и развијање свести о потреби здравља и чување здравља; – стицање моторичких умења у свим природним облицима кретања у различитим условима:елементарним играма,ритмици,плесним играма и вежбама на тлу; – задовољавање основних дечијих потреба за кретањем и игром; – стварање услова за социјално прилагођавање ученика на колективни живот и рад;
Задаци: задовољавање основних дечјих потреба за кретањем и игром · развијање координације, гипкости, равнотеже и експлозивне снаге;· стицање моторичких умења у свим природним (филогенетским) облицима кретања у · различитим условима: елементарним играма, ритмици, плесним вежбама и вежбама на тлу; упознавање са кретним могућностима и ограничењима сопственог тела; стварање претпоставки за правилно држање тела, јачање здравља и развијање· хигијенских навика; формирање и овладавање елементарним облицима кретања – „моторичко описмењавање“; стварање услова за социјално прилагођавање ученика на колективан живот и рад
Ученици се у току године оцењују на следеће начине:
– ангажовањем и односом према раду на настави ( активност на часу, сарадња у групи, припремљеност за час, хигијена…)
– вежбе обликовања
– извођење елемантарних и музичких игара
– однос према вршњацима и сарадња
ИСХОДИ по завршетку разреда ученик ће бити у стању да: | ||
ФИЗИЧКЕ СПОСОБНОСТИ | – примени једноставне двоставне општеприпремне вежбе (вежбе обликовања); – примењује правилну технику дисања приликом вежбања. | |
МОТОРИЧКЕ ВЕШТИНЕ | – правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања; – комбинује и користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу; – одржава равнотежу у различитим кретањима; – разликује правилно од неправилног држања тела и правилно држи тело; – изведе кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу; – игра дечји и народни плес. | |
ФИЗИЧКА И ЗДРАВСТВЕНА КУЛТУРА | – користи основну терминологију вежбања; – одговорно се односи према објектима, справама и реквизитима у просторима за вежбање; – поштује правила игре; – навија фер и бодри учеснике у игри; – прихвати сопствену победу и пораз; – уредно одлаже своје ствари пре и након вежбања; – наведе делове свога тела и препозна њихову улогу; – уочи промене у расту код себе и други; – уочи разлику између здравог и болесног стања; – примењује здравстено – хигијенске мере пре, у току и након вежбања; – одржава личну хигијену; – учествује у одржавању простора у коме живи и борави; – схвати значај коришћења воћа у исхрани; – правилно се понаша за столом. |
ДИГИТАЛНИ СВЕТ
Циљ наставе и учења предмета Дигитални свет је развијање дигиталнe компетенције ученика ради њиховог оспособљавања за безбедну и правилну употребу дигиталних уређаја за учење, комуникацију, сарадњу и развој алгоритамског начина размишљања
Ученици се у току године оцењују на следеће начине:
– ангажовањем и односом према раду на настави ( активност на часу, сарадња у групи, припремљеност за час, …)
– прпознавање дигиталних уређаја из окружења и њихова правилна употреба
– развијање социјалних и комуникацијских вештина
– безбедност на интернету (заштита ученика од ризичних понашања на интернету)
– однос према вршњацима и сарадња
ОБЛАСТ / ТЕМА | ИСХОДИ по завршетку разреда ученик ће бити у стању да: | |
ДИГИТАЛНО ДРУШТВО | – препозна дигиталне уређаје из окружења и именује неке од њих; – наведе неке од животних ситуација у којима дигитални уређаји олакшавају обављање послова; – упореди начине рада и живота људи пре и после појаве дигиталних уређаја; – упореди начине креативног изражавања са дигиталним уређајима и без њих; – користи дигиталне уџбенике за учење (самостално и/или уз помоћ наставника); – упореди дигитални и папирни уџбеник; – упореди традиционалне видове комуникације са комуникацијом посредством дигиталних уређаја; – наведе неке од карактеристика „паметног“ дигиталног уређаја; – наведе на који начин дигитални уређаји могу да допринесу упознавању културне баштине. | |
БЕЗБЕДНО КОРИШЋЕЊЕ ДИГИТАЛНИХ УРЕЂАЈА | – наведе основна правила за коришћење дигиталних уређаја како не би угрозио здравље; – наведе неке од здравствених ризика везаних за прекомерно или неправилно коришћење дигиталних уређаја; – доведе у везу начин одлагања електронског отпада са загађењем животне средине; – наброји основне податке о личности; – објасни зашто саопштавање података о личности представља ризично понашање при комуникацији помоћу дигиталних уређаја; – именује особе или институције којима се треба обратити за помоћ у случају контакта са непримереним дигиталним садржајем, непознатим, злонамерним особама или особама које комуницирају на неприхватљив начин; – наведе основне препоруке за руковање дигиталним уређајем на одговоран начин (примена мера физичке заштите) и објасни зашто је важно примењивати их. | |
АЛГОРИТАМСКИ НАЧИН РАЗМИШЉАЊА | – анализира једноставан познати поступак/активност и предлаже кораке за његово спровођење; – протумачи симболе познатог/договореног значења и спроведе поступак описан њима; – уочи и исправи грешку у симболима израженом упутству (алгоритму), провери ваљаност свог решења и по потреби га поправи (самостално или сараднички); – доведе у везу алгоритам и понашање дигиталног уређаја. |
Грађанско васпитање се оцењује на основу тростепене скале: „задовољава“, „добар“ и „истиче се“
а) Оцену „задовољава“ добија ученик који редовно долази на часове, и показује минимум жеље за учешћем у активностима и толеранцију према члановима групе.
б) Оцену „добар“ добија ученик који је заинтересован да напредује у наставним програмима, и развија афирмативан однос према групном раду.
ц) Оцену „истиче се“ добија ученик који је креативан у заједничким програмима и ваннаставним активностима и усваје грађанске навике и вредности.
Верска настава се оцењује на основу тростепене скале:(„задовољава“, „добар“ и „истиче се“);
а) Оцену „задовољава“ добија ученик који редовно долази на часове, и показује минимум жеље да упозна суштину верског учења.
б)Оцену „добар“ добија ученик који је упознао основу верског учења, смисао и значај одређених ритуала и историју конкретне заједнице.
ц) Оцену „истиче се“ добија ученик који се радошћу приступа часовима, који усвојена знања практикује и осећа. Такође се труди да живи као верник, те повремено са вероучитељом одлази у верску заједницу.