Критеријум оцењивања за предмет Информатика и рачунарство
КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА
разред: ПЕТИ
предмет: Информатика и рачунарство Предметни наставник: Демир Срна
Редни број | Тема | НИВОИ ЗНАЊА | |||
Препознавање Оцена 2 | Репродукција Оцена 3 | Разумевање Оцена 4 | Примена Оцена 5 | ||
1. | ИНФОРМАЦИОНО КОМУНИКАЦИОНЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ | Ученик уме да : – наведе примену информатике и рачунарства у савременом животу – Правилно користи ИКТ уређаје Прави разлику између хардвера, софтвера и сервиса – Прилагоди радно окружење кроз основна подешавања | – Креира дигиталну слику – Креира текстуални документ – Разликује основне типове датотека – Сачува и организује податке | – примени основне акције едитовања и форматирања дигиталне слике и текстуалног документа ( самостално и сараднички) | – Примени алате за снимање и репродукцију аудио и видео записа -Креира мултимедијалну презентацију и примени основне акције едитовања и форматирања ( самостално и сараднички). |
2. | ДИГИТАЛНА ПИСМЕНОС | – Реагује исправно када дође у потенцијално небезбедну ситуацију у коришћењу ИКТ уређаја – доводи у везу значај правилног одлагања дигиталног отпада и заштиту животне средине – разликује безбедно од небезбедног, пожељно од непожељног понашања на интернету | – реагује исправно када дође у контакт са непримереним садржајем или са непознатом особом путем интернета – приступа интернету, самостално претражује, проналази информације у дигиталном окружењу и преузима их на свој уређај | – препознаје ризик зависности од технологија и доводи га у везу са својим здрављем – информацијама на интернету приступа критички спроводи поступке за заштиту личних података и приватности на интернету | – објасни појам ауторских права и разликује основне лиценцеза дељење садржаја |
3. | ИСТРАЖИВАЧКИ ПРОЈЕКАТ | -сарађује са осталим члановима групе у одабиру теме, прикупљању и обради материјала, представљању пројектних резултата и закључака; | – користи могућности које пружају рачунарске мреже у сфери комуникације и сарадње | – креира, објављује и представља дигиталне садржаје користећи расположиве алате | -креира, објављује и представља дигиталне садржаје користећи расположиве алате – вреднује процес и резултате пројектних активности |
4. | РАЧУНАРСТВО | – наведе редослед корака у решавању једноставног логичког проблема | – креира једноставан рачунарски програм у визуелном окружењу | сврсисходно примењује програмске структуре и блокове наредби користи математичке операторе за израчунавање | објасни сценарио и алгоритам пројекта анализира и дискутује програм проналази и отклања грешке у програму |
КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА
разред: ШЕСТИ
предмет: Информатика и рачунарство Предметни наставник: Демир Срна
Редни број | Тема | НИВОИ ЗНАЊА | |||
Препознавање Оцена 2 | Репродукција Оцена 3 | Разумевање Оцена 4 | Примена Оцена 5 | ||
1. | ИНФОРМАЦИОНО КОМУНИКАЦИОНЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ | Ученик уме да : Правилно користи ИКТ уређаје; креира, уређује и структурира дигиталне садржаје који садрже табеле у програму за рад са текстом | Ученик уме да : Правилно користи ИКТ уређаје; креира, уређује и структурира дигиталне садржаје који садрже табеле у програму за рад са текстом | Ученик уме да : – самостално снима и врши основнуобраду аудио и видео записа; –уређује мултимедијалну презентаци ју која садржи видео и Аудио садржаје; | – Уређује мултимедијалну презент ацију која садржи видео и аудио садржаје; чува и организује податке локално и у облаку; – одговорно и правилно користи ИКТ уређаје у Мрежном окружењу; |
2. | ДИГИТАЛНА ПИСМЕНОС | – одговорно и правилно користи ИКТ уређаје у мрежном окружењу; – разликује основне интернет сервисе; – примењује поступке и правила за безбедно понашање и представљање на мрежи; | – примењује поступке и правила за безбедно понашање и представљање на мрежи – приступа Интернету, самостално претражује, проналази и процењује информације | – приступа Интернету, самостално претражује, проналази и процењује информације и преузима их на свој уређај поштујући ауторска права; | – објасни поступак заштите дигиталног производа/садржаја одговарајућом CC лиценцом; |
3. | ИСТРАЖИВАЧКИ ПРОЈЕКАТ | -сарађује са осталим члановима групе у одабиру теме, прикупљању и обради материјала, представљању пројектних резултата и закључака; | – користи могућности које пружају рачунарске мреже у сфери комуникације и сарадње | – креира, објављује и представља дигиталне садржаје користећи расположиве алате | – креира, објављује и представља дигиталне садржаје користећи расположиве алате – вреднује процес и резултате пројектних активности |
4. | РАЧУНАРСТВО | – креира једноставан програм у текстуалном програмском језику; – користи математичке изразе за израчунавања у једноставним програмима; | – објасни и примени одговарајућу програмску структуру (наредбе доделе, гранања, петље); | – користи у оквиру програма нумеричке, текстуалне и једнодимензионе низовске вредности; – разложи сложени проблем на једноставније функционалне целине (потпрограме); | -разложи сложени проблем на једноставније функционалне целине (потпрограме); – проналази и отклања грешке у програму |
5 | СВЕ ТЕМЕ | – Често пропусти да уради домаћи задатак; – ретко учествује у раду на часу – Ради на часу уз помоћ наставника | – Труди се да прилично редовно ради домаће задатке; – често учествује у раду на часу;- Ради на часу уз мању помоћ наставника | – Редовно ради домаћи, активно учествује у раду на часу; – Самостално ради задатке | – Редовно ради домаћи, активно учествује у раду на часу; – Самостално ради на часу |
разред: СЕДМИ
предмет: Информатика и рачунарство Предметни наставник: Демир Срна
Редни број | Тема | НИВОИ ЗНАЊА | |||
Препознавање Оцена 2 | Репродукција Оцена 3 | Разумевање Оцена 4 | Примена Оцена 5 | ||
1. | ИНФОРМАЦИОНО КОМУНИКАЦИОНЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ | – разликује визуелну презентацију и Логичку структуру текста; – користи алате за стилско обликовање документа и креирање прегледа садржаја у програму за обраду текста; | – разликује визуелну презентацију и логичку структуру текста; – користи алате за стилско обликовање документа и креирање прегледа садржаја у програму за обраду текста; – објасни принципе растерске и векторске графике и модела приказа боја; – креира растерску слику у изабраном програму; -креира векторску слику у изабраном програму;pf | – разликује визуелну презентацију и логичку структуру текста; – користи алате за стилско обликовање документа и креирање прегледа садржаја у програму за обраду текста; – објасни принципе растерске и векторске графике и модела приказа боја; – креира растерску слику у изабраном програму; – креира векторску слику у изабраном програму; – користи алате за уређивање и трансформацију слике; | – разликује визуелну презентацију и логичку структуру текста; – користи алате за стилско обликовање документа и креирање прегледа садржаја у програму за обраду текста; – објасни принципе растерске и векторске графике и модела приказа боја; – креира растерску слику у изабраном програму; – креира векторску слику у изабраном програму; – користи алате за уређивање и трансформацију слике; – креира гиф анимацију; – креира видео-запис коришћењем алата за снимање екрана; |
2. | ДИГИТАЛНА ПИСМЕНОС | -разликује појмове URL, DNS, IP адреса; -објасни појмове хипер веза и хипер текст; -креира, форматира и шаље електронску пошту; -обавља електронску комуникацију на сигуран, етички одговоран и безбедан начин водећи рачуна о приватност; | -разликује појмове URL, DNS, IP адреса; -објасни појмове хипер веза и хипер текст; -креира, форматира и шаље електронску пошту; -обавља електронску комуникацију на сигуран, етички одговоран и безбедан начин водећи рачуна о приватност; -препозна непримерени садржај, нежељене контакте и адекватно се заштити; | -разликује појмове URL, DNS, IP адреса; -објасни појмове хипер веза и хипер текст; -креира, форматира и шаље електронску пошту; -обавља електронску комуникацију на сигуран, етички одговоран и безбедан начин водећи рачуна о приватност; -препозна непримерени садржај, нежељене контакте и адекватно се заштити; -сараднички креира и дели документе у облаку водећи рачуна о одговарајућим нивоима приступа; | -разликује појмове URL, DNS, IP адреса; -објасни појмове хипер веза и хипер текст; -креира, форматира и шаље електронску пошту; -обавља електронску комуникацију на сигуран, етички одговоран и безбедан начин водећи рачуна о приватност; -препозна непримерени садржај, нежељене контакте и адекватно се заштити; -сараднички креира и дели документе у облаку водећи рачуна о одговарајућим нивоима приступа; -подешава хипер везе према делу садржаја, другом документу или веб локацији; |
3. | ИСТРАЖИВАЧКИ ПРОЈЕКАТ | – сарађује са осталим члановима групе у свим фазама пројектног задатка; | – креира, уређује и структурира дигиталне садржаје који комбинују текст, слике, линкове, табеле и анимације; | – креира рачунарске програме који доприносе решавању пројектног задатка; – поставља резултат свог рада на Интернет – ради дељења са другима уз помоћ наставника; – вреднује своју улогу у групи при изради пројектног задатка и активности за које је био задужен | – поставља резултат свог рада на Интернет – ради дељења са другима самостално; – вреднује своју улогу у групи при изради пројектног задатка и активности за које је био задужен |
4. | РАЧУНАРСТВО | – поставља резултат свог рада на Интернет ради дељења са другима самостално; – вреднује своју улогу у групи при изради пројектног задатка и активности за које је био задужен | – уз помоћ програмске библиотеке текстуалног програмског језика исцртава елементе 2Д графике; – употребљава петље и генератор насумичних бројева за исцртавање сложенијих облика; | – уз помоћ програмске библиотеке текстуалног програмског језика исцртава елементе 2Д графике; – употребљава петље и генератор насумичних бројева за исцртавање сложенијих облика; – планира, опише и имплементира решење једноставног проблема; | – уз помоћ програмске библиотеке текстуалног програмског језика исцртава елементе 2Д графике; – употребљава петље и генератор насумичних бројева за исцртавање сложенијих облика; – планира, опише и имплементира решење једноставног проблема; – проналази и отклања грешке у програму |
5. | СВЕ ТЕМЕ | – Често пропусти да уради домаћи задатак; – ретко учествује у раду на часу – Ради на часу уз помоћ наставника | – Труди се да прилично редовно ради домаће задатке; – често учествује у раду на часу; – Ради на часу уз мању помоћ наставника | – Редовно ради домаћи, активно учествује у раду на часу; – Самостално ради задатке | – Редовно ради домаћи, активно учествује у раду на часу; – Самостално ради задатке |
КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА
разред: ОСМИ
предмет: Информатика и рачунарство Предметни наставник: Демир Срна
Редни број | Тема | НИВОИ ЗНАЊА | |||
Препознавање Оцена 2 | Репродукција Оцена 3 | Разумевање Оцена 4 | Примена Оцена 5 | ||
1. | ИНФОРМАЦИОНО КОМУНИКАЦИОНЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ | Ученик ће бити у стању да: – отвори нови радни лист – изврши унос података уз помоћ наставника | Ученик ће бити у стању да: – отвори нови радни лист – изврши унос података – разликује типове података. | Ученик ће бити у стању да: – отвори нови радни лист – изврши унос података и – разликује типове података. – сортира и филтрира податке по задатом критеријуму – форматира ћелије | Ученик ће бити у стању да: – отвори нови радни лист изврши унос података и разликује типове података. – сортира и филтрира податке по задатом критеријуму – разуме појам адресе ћелије – форматира ћелије, сачува је у пдф у и одштампа – користи формуле за израчунавање статистика – изради графикон |
2. | ДИГИТАЛНА ПИСМЕНОС | Ученик ће бити у стању да: – Препозна ризик на интернету – Установи када не би требало да дели личне податке и разуме ризик од таквих поступака | – Препозна ризик на интернету – разуме на које све начине делимо личне податке приликом коришћења интернета – разуме потенцијалне ризике дељења личних података путем интернета, поготову личних података деце | Ученик ће бити у стању да: – објасни појам отворени подаци – разуме на које све начине делимо личне податке приликом коришћења интернета – разуме потенцијалне ризике дељења личних података путем интернета, поготову личних података деце | Ученик ће бити у стању да: – објасни појам отворени подаци – Разуме везу између ризика на интернету и кршења права – разуме на које све начине делимо личне податке приликом коришћења интернета -разуме потенцијалне ризике дељења личних података путем интернета, поготову личних података деце |
3. | РАЧУНАРСТВО | – Присећање и израда основних елемената задатка уз помоћ наставника | Ученик уз малу помоћ наставника (дозвољене 2 сугестије) – креира низове – креира табеле – пише код за одређену функцију/е -израђује једноставан график -изврши само један захтев сортирање или филтрирање | Исти критеријуми као за оцену пет, дозвољене две ситне грешке – креира низове – креира табеле – примењује библиотеке података – исправно пише код за примену функција (сумирање, просечна вредност, минимум, максимум) – графички представља податке – сортира и филтрира податке у табели | Ученик самостално и без грешке – креира низове – креира табеле – примењује библиотеке података – исправно пише код за примену функција (сумирање, просечна вредност, минимум, максимум) -графички представља податке – сортира и филтрира податке у табели |
4. | ПРОЈЕКТНИ ЗАДАТАК (рачунарство) | – креира онлајн упитник који у потпуности не одговара теми – сарадња у групи није адекватна – постоји покушај израде кода на основу изабране теме – приказан је део тока израде у програму за обраду текста – није креирана презентација | – непотпун креиран упитник, прослеђен и анализиран -у току израде задатка постоји сарадња у групи -израђени су делови пројекта коришћењем техника рада у програмима за табеларне прорачуне -приказан је део кода који се односи на решење проблема датог у изабраној теми – приказана презентација са непотпуним резултатима рада | – креиран, прослеђен и анализиран онлајн упитник – приказано је коначно програмско решење без анализе тока израде пројекта и тока истраживања – резултати рада су скриншотовани и налазе се у презентацији | – креиран, прослеђен и анализиран онлајн упитник -приказано је коначно програмско решење са анализом тока израде пројекта, тешкоћама на које се наилазило и начинима њиховог отклањања -приказан је ток истраживања и начин долажења до решења датог проблема – резултати рада су скриншотовани и налазе се у презентацији |